Breaking News

چگونه جراحی ایمپلنت هدایت شده ارتباط و روند تصمیم گیری درمان را تسهیل می کند

2 دسامبر 2020 – ارتباطات تیمی، برنامه ریزی درمان و اجرا، سه رکن درمان ایمپلنت بصورت بین رشته ای هستند. در یک وبینار رایگان در تاریخ 9 دسامبر، دکترRicardo Mitrani توضیح می دهد که چگونه استفاده از فناوری دیجیتال این روند را تقویت کرده و بهبود می بخشد و به تیم اجازه می دهد تا با دقت بالاتری نتایج را ارائه دهد. پیش از ارائه ی این وبینار، دکتر میترانی صاحب یک کلینیک خصوصی با تمرکز بر پروتزهای دندانی، ایمپلنت ها و دندانپزشکی زیبایی در مکزیکو سیتی، پیش نمایش کوتاهی از موضوع این وبینار را ارائه داد.

دکتر میترانی، فناوری دیجیتال تا چه اندازه ارتباط تیمی را در درمان ایمپلنت تسهیل می کند؟

من کاملاً عقیده دارم که افزایش ارتباطات احتمالاً مهمترین جنبه از فناوری دیجیتال در درمان ایمپلنت است. این به ما امکان می دهد تا در مورد تعیین اهداف درمانی بینش تیم درمان را سنجیده و همچنین تعیین توالی درمانی را به روشی بصری، دقیق و خطی، میسر کنیم. این در هنگام درمان قوس های کامل مهمتر می شود، زیرا این روش درمانی به طور معمول نه تنها شامل کاشت ایمپلنت است، بلکه اغلب به کاهش استخوان نیز نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که فضای کافی برای پروتز در حین جراحی فراهم شده است.

پیشرفت معمولاً قیمت دارد. آیا این خطر وجود دارد که دندانپزشکان به دلیل تکیه مداوم بر نوآوری دیجیتال، دیگر در آینده نتوانند مراحل کار را بصورت آنالوگ انجام دهند؟

فن آوری به خودی خود نباید قطعی تلقی شود. واقعیت این است که، وقتی مردم در مورد جریان کار دیجیتال در مقابل آنالوگ در دندانپزشکی صحبت می کنند، اغلب به نظر می رسد که فراموش می کنند که جریان اصلی ضروری نه آنالوگ است و نه دیجیتال، بلکه شناختی است.

برعکس، در کتاب ” The App Generation: How Today’s Youth Navigate Identity, Intimacy, and Imagination in a Digital World ” ، پروفسور Howard Gardner  و دکتر Katie Davis ، اشاره می کنند که در بحث استفاده از فناوری دو نوع از افراد وجود دارند: مهاجران و بومیان. بنابراین، به طور خلاصه می توان گفت، آن دسته از پزشکان بالینی که به آنها روش آنالوگ آموخته شده است، می توانند با سهولت بیشتری به سمت دنیای دیجیتال حرکت کنند، در حالیکه پزشکان جوانی که برای کار دیجیتال آموزش دیده اند، به راحتی نمی توانند روش کار خود را به روش های آنالوگ تبدیل کنند. اگر تصدیق نکنیم که خطر بالقوه ای وجود دارد، به ویژه برای پزشکان جوان، ممکن است سبب غفلت در آموزش آنالوگ شویم. از این رو، نهادهای آکادمیک نیاز به ادامه ی تدریس جریانهای کاری به روش آنالوگ اثبات شده دارند تا در صورت عدم اجرای همتای دیجیتال، آنها بتوانند به طور پیش بینی شده به گزینه ی متعارف اثبات شده ی آنالوگ متکی باشند. به همین دلیل است که ، در Spear Education ، در طی سمینار و کارگاه دو روزه، ما بر روی درمانterminal dentition[1] ، کار می کنیم تا مطمئن شویم که تفاوت های هر دو جریان کار را به دانشجویان خود آموزش می دهیم.

https://d36zfg4d500s0g.cloudfront.net/up/dt/2020/12/How-guided-implant-surgery-facilitates-communication-and-the-treatment-decision-process-3-700x250.jpg
لبخند کامل در سیستم لبخند در یک جعبه. (تصویر: ریکاردو میترانی)

شما می خواهید خدمات برنامه ریزی درمان Straumann Smile in a Box را نیز مرور کنید. این تا چه اندازه می تواند از اقدامات دندانپزشکی در معالجه بیماران حمایت کند؟

مفهوم لبخند در یک جعبه یا “ Smile in a Box” دارای ویژگی های بی شماری است که می تواند تجربه ی درمان بیمار را بهبود بخشد. این به تیم درمان اجازه می دهد تا در مورد مراحل مختلف درمان، بطور عمیق بحث و بررسی کنند. همچنین اطمینان حاصل می کند که تمام قطعات و قسمتهای مورد نیاز برای انجام این مراحل با دقت انتخاب و سفارش داده شوند، از جمله رستوریشن موقت تولید شده توسط CAD / CAM.  بنابراین، “ Smile in a Box” یک مجموعه کاملاً عملی به مجموعه منابع بین رشته ای ما می افزاید.

https://d36zfg4d500s0g.cloudfront.net/up/dt/2020/12/How-guided-implant-surgery-facilitates-communication-and-the-treatment-decision-process-3-1-700x250.jpg
جراحی فول آرچ با استفاده از یک سیستم لبخند در یک جعبه. (تصویر: ریکاردو میترانی)

یادداشت تحریریه: این وبینار با عنوان ” مفهوم جراحی هدایت شده تلفیقی در عمل بالینی” ، چهارشنبه 9 دسامبر ، ساعت 19 به صورت زنده به وقت EST(وقت سرزمین اصلی آمریکا) ارائه می شود. شرکت کنندگان این فرصت را خواهند داشت که در مورد موضوع مورد نظر سوال کنند و همچنین پس از سخنرانی با پاسخ دادن به پرسشنامه، اعتبار آموزش مداوم را کسب می کنند. ثبت نام در Straumann Campus رایگان است.

منبع:

https://www.dental-tribune.com/c/straumann/news/how-guided-implant-surgery-facilitates-communication-and-the-treatment-decision-process/


[1] وضعیتی است که بیشتر دندانهای فرد از دست رفته اندد و آنهایی که باقی مانده اند نیز در واقع ممکن است سلامتی فرد را تهدید کنند.