Breaking News

پستانکهای متعارف منجر به مال اکلوژن (نامرتبی) دندان ها می شوند

22 فوریه 2016 –به پدر و مادران جدید اغلب توصیه می شود پس از جوانه زدن اولین دندان، پستانک را از نوزاد خود بگیرند، در غیر این صورت، دندان های جدید کج و نامرتب در خواهند آمد، این موضوع یک توصیه ی عقلانی متعارف تلقی می شد اما اکنون مطالعه ی جدیدی که در برزیل انجام گردید، نشان می دهد که این توصیه علمی و صحیح است.Pacifiers

در این تحقیق نوزادان به سه گروه : یک گروه بدون عادات مکیدن پستانک، یک گروه با پستانک ارتودنسی و یک گروه با پستانک های معمولی تقسیم شدند. اطلاعات مربوط به این نوزادان پس از معاینه بالینی در هنگام تولد، بین سنین 12 و 24 ماهگی و بین سنین 24 و 36 ماهگی جمع آوری شد.

محققان شیوع و شدت anterior open bite، accentuated overjet ، anterior crossbite (کراس بایت قدامی) و posterior crossbite(کراس بایت خلفی) را در این نوزادان با یکدیگر و با گروه کنترل مقایسه کردند. با استفاده از پرسشنامه، آنها دریافتند که تکرار، شدت و طول مدت استفاده از پستانک در تمام نوزادان با وقوع مال اکلوژن(نامرتبی دندانها) نسبت به گروه کنترل ارتباط دارد.

علاوه بر این، محققان تفاوت قابل توجهی در شیوع مال اکلوژن بین نوزادانی که از پستانک معمولی استفاده می کردند نسبت به پستانک ارتودنسی برای اوربایت قدامی مشاهده نمودند. استفاده از پستانک معمولی منجر به خطر بیشتری برای کراس بایت خلفی می شود، در حالی که در استفاده از پستانک ارتودنسی خطر کراس بایت خلفی افزایش نمی یابد.

منبع:

dentistrytoday.com/news/industrynews/item/757-conventional-pacifiers-lead-to-malocclusion#sthash.Q69ys77V.dpuf