Breaking News

نوبل بایوکر فناوری جدیدی را برای تمیز کردن ایمپلنت های دندانی راه اندازی کرده است

15 ژوئیه 2021 – زوریخ، سوئیس: پری ایمپلنتیت یکی از بزرگترین مشکلات حل نشده در ایمپلنتولوژی دندان است و انتظار می رود شیوع آن با گسترش هر چه بیشتر درمان با ایمپلنت به مرور زمان افزایش یابد. پاکسازی ایمپلنت یک مرحله دشوار اما اساسی در درمان پری ایمپلنتیت است، و سیستم تمیز کننده ی ایمپلنت دندان GalvoSurge که به تازگی راه اندازی شده است، راه حل جدیدی ارائه می دهد که برای اکثر ایمپلنت های موجود در بازار مناسب است.

https://www.dental-tribune.com/up/dt/2021/07/Nobel-Biocare-launches-new-dental-implant-cleaning-technology-2-700x366.jpg
سطح ایمپلنت تیتانیومی آلوده و سطح تمیز ایمپلنت پس از تمیز کردن با سیستم GalvoSurge (تصویرنوبل بایوکر)

سیستم تمیز کننده ی ایمپلنت دندانی GalvoSurge ، با یک روش منحصر به فرد، بیوفیلم را با حباب های هیدروژن از بین می برد و ایمپلنت را کاملا تمیز و برای درمان های کمکی مانند بازسازی استخوان آماده می کند.

تمیز کردن هر ایمپلنت با این سیستم به آسانی و تنها 2 دقیقه به طول می انجامد و مناطقی که به سختی قابل دسترسی هستند از جمله threads ، undercuts و microstructures را تمیز می کند. در حالی که روش های دیگر مانند دبریدمان مکانیکی یا استفاده از ابزار می توانند سطح ایمپلنت را تخریب کنند و در عین حال هنوز هم باکتری ها بطور کامل پاک نمی شوند. سیستم GalvoSurge  با حباب های هیدروژن ماتریس بیوفیلم را از سطح جدا می کند. این امر با اسپری کردن محلول الکترولیت در اطراف ایمپلنت و فعال کردن یک ولتاژ بسیار کم انجام میشود، به این ترتیب در آن محل الکترولیز صورت می گیرد. این روش تمیز کردن به بافت نرم و سخت آسیب نمی رساند.

اولین کارآزمایی بالینی کنترل شده ی تصادفی، نتایج بسیار خوبی را ارائه داد. همه سایت های ایمپلنت تحت درمان با سیستم GalvoSurge عاری از التهاب شدند و بسته به نقص استخوان، در تمام ایمپلنت ها استخوان یا بطور کامل و یا بطور قابل توجهی ترمیم شدند. تمیز کردن با سیستم GalvoSurge ، سطح ایمپلنت را تا حدی عاری از بیوفیلم می کند که امکان اسئواینتگریشن مجدد را میسر می سازد. در یک مطالعه آزمایشگاهی، با استفاده از سیستم تمیز کننده ی ایمپلنت دندان GalvoSurge ، بیوفیلم دهانی و باکتری ها به مراتب بهتر از سایر روش های تمیز کردن ایمپلنت های دندانی موجود در بازار، حذف شدند.

https://www.dental-tribune.com/up/dt/2021/07/Nobel-Biocare-launches-new-dental-implant-cleaning-technology-3..jpg
سر اسپری سیستم GalvoSurge ( تصویر: نوبل بایوکر)

این سیستم تمیز کننده ی ایمپلنت دندان، توسط شرکت سوئیسی GalvoSurge Dental اختراع و ساخته شده است و به طور انحصاری توسط شرکت Nobel Biocare توزیع می شود.

انجمن فناوری پزشکی سوئیس (Swiss Medtech ) اعلام کرده است که GalvoSurge Dental ، یکی از سه نامزد نهایی از میان 50 نامزد دریافت جایزه Medtech سوییس در سال 2021 است که “موفقیت های برجسته ی صنعت فناوری پزشکی سوئیس را مشخص می سازد”. برنده ی امسال این جایزه در 8 سپتامبر اعلام خواهد شد.

دکتر Urs Brodbeck ، مخترع و بنیانگذار GalvoSurge Dental ، گفت: من به عنوان یک متخصص ایمپلنت، نیاز به تجدیدنظر در مورد روشهای تمیز کردن سطح ایمپلنت را درک کردم. با چندین سال تحقیق و توسعه، ما سیستمی را برای تمیزکردن سطح ایمپلنت ابداع کردیم که ثابت شده است بیوفیلم را به طور کامل با عملکردی بهتر از روش های معمول، حذف می کند.

وی افزود: ما خوشحالیم که با Nobel Biocare برای دسترسی هر چه بیشتر مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی به سیستم تمیز کننده ی ایمپلنت دندانی GalvoSurge  مشارکت داریم.

GalvoSurge با نشان CE در اروپا، استرالیا، نیوزیلند و هنگ کنگ موجود است.

اطلاعات بیشتر در مورد GalvoSurge در nobelbiocare.com/galvosurge ، موجود است.

منبع:

https://eu.dental-tribune.com/c/nobel-biocare-services-ag/news/nobel-biocare-launches-new-dental-implant-cleaning-technology/