Breaking News

ضریب پایداری ایمپلنت اوستل یکی از شاخص های کلیدی برای بارگذاری فوری ایمپلنت است

9 سپتامبر 2021- دکتر ویلیام مارتین یکی از چهار سخنران سمپوزیوم آنلاین Osstell ISQ در 16 سپتامبر خواهد بود. دکتر مارتین، متخصص پروتز و متخصص بالینی در گروه جراحی دهان و فک و صورت در کالج دندانپزشکی دانشگاه فلوریدا در ایالات متحده، دارای تجربه بالینی گسترده ای در کار با ضریب پایداری ایمپلنت اوستل (ISQ) در محیط دانشگاه است. علایق تحقیقاتی دکتر ویلیام مارتین شامل زیبایی ایمپلنت، طراحی ایمپلنت، پروتکل های بارگذاری و بیومکانیک ایمپلنت است. او با دنتال تریبون بین المللی صحبت کرد تا پیش زمینه ای از موضوعاتی که در این سمپوزیوم به آن خواهد پرداخت را ارائه دهد، از جمله اینکه چگونه ISQ به بهبود آموزش ایمپلنت کمک می کند و چگونه پایگاه داده های آنلاین OsstellConnect  می تواند در وقت و انرژی دندانپزشکان در طول درمان، صرفه جویی کند.

دکتر مارتین، تجربه بالینی شما در مورد ISQ Osstell چه بوده است و چگونه به ساده سازی مراقبت از بیمار کمک می کند؟

من برای اولین بار در اوایل دهه 2000 با اوستل آشنا شدم و پیشرفت آن را در زمینه بالینی و تحقیقاتی دنبال کردم. طی دهه گذشته، پیشرفت های انجام شده در تجهیزات، تحلیل فرکانس رزونانس را به یک جزء قابل پیش بینی در جریان کار بالینی ما تبدیل کرده است. اندازه گیری ISQ ، در آموزش دندانپزشکان جوان به عنوان یکی از ابزارهای ارزیابی ثبات ایمپلنت در زمان کاشت و ترمیم ایمپلنت و در بسیاری از موارد در هنگام ویزیتهای چک آپ، ادغام شده است. این اندازه گیری به ساده سازی مراقبت از بیمار کمک می کند تا بتوانیم ثبات ایمپلنت را پس از کاشت ایمپلنت بررسی کرده و در تعیین زمان بارگذاری در شرایط متغیر بالینی از آن کمک بگیریم. علاوه بر این، ISQ یکی از شاخص های کلیدی برای بارگذاری فوری در صورت تمایل است.

پلتفرم OsstellConnect ، چگونه به دندانپزشکان و مراقبت از بیمار کمک می کند؟

به عنوان یک آزمایش کننده ی نسخه ی بتا، من این فرصت را داشتم که در توسعه این پلت فرم آنلاین در چند سال گذشته مشارکت داشته باشم. وظیفه اصلی آن ایجاد بزرگترین پایگاه داده از اندازه گیری ISQ در جهان، همراه با ردیابی عوامل خطر، موقعیت های بالینی، پیوند و سایر نقاط کلیدی داده ها بود و در نتیجه ، اطلاعات ارزشمندی را برای گردش کار آینده ی درمان بیماران ارائه می کند. اما این پلتفرم به چیزی بیشتر از اهداف ذکر شده، تبدیل گردید، و ما بسیار هیجان زده هستیم که جدیدترین نسخه ی آن را ببینیم که ویژگی ردیابی ایمپلنت ها (سازنده ، نوع ، لات نامبر) و آباتمنت ها و همچنین ویژگی هایی در مورد ارجاع و اکسپورت بیماران را ارائه می دهد. OsstellConnect در حال تبدیل شدن به یک منبع مرجع منحصر به فرد برای اطلاعات درمان بیماران مربوط به بازسازی مبتنی بر ایمپلنت است. در حالی که این امر می تواند به نفع شبکه ارجاع محلی باشد، من مزایای آن را در هنگام جابجایی بیماران یا شرایط اضطراری دندانپزشکی در طول سفر، مشاهده می کنم. دسترسی به اطلاعات ایمپلنت دندان از طریق وب می تواند در وقت و انرژی دندانپزشک بالینی صرفه جویی کند.

شما در سمپوزیومOsstell ISQ ، همچنین بر چگونگی کمک ISQ در آموزش ایمپلنتولوژیست های جدید تمرکز خواهید کرد. می توانید در مورد آن بیشتر توضیح دهید؟

دندانپزشکان تازه کار در قرار دادن ایمپلنت های دندانی ممکن است فاقد نقاط مرجع بالینی برای تعیین کیفیت استخوان و ثبات اولیه باشند که اجزای کلیدی لازم برای دستیابی به ثبات ثانویه هستند. عدم تجربه در این زمینه می تواند بر تعیین زمان بارگیری تأثیر بگذارد. به این ترتیب، تمایل به مدت زمان طولانی درمان تا زمانی که دندانپزشک تجربه و بازخورد موفقیت ها و شکست ها را کسب نکند، رایج می شود. ISQ  یک اندازه گیری اضافی است که می تواند در زمان عمل جراحی و ویزیت های بعدی به منظور کمک به ارزیابی ثبات انجام شود و اطلاعات ارزشمندی را برای دندانپزشک در طی استئوتومی و قرار دادن ایمپلنت دندانی ارائه دهد.

آیا چیزی وجود دارد که شما تمایل داشته باشید که آن را اضافه کنید؟

امیدوارم بتوانید در سمپوزیوم آنلاین Osstell ISQ به من ملحق شوید. من مشتاقانه منتظر هستم تا تجربیات خود را در مورد ISQ و پلت فرم OsstellConnect در تمرینات بالینی و محیط آموزشی خود با شما به اشتراک بگذارم.

منبع:

https://eu.dental-tribune.com/news/interview-isq-is-one-of-the-key-indicators-for-immediate-loading-when-desired/