Breaking News

کارشناسان ارشد پزشکی بریتانیا از فلورایداسیون آب حمایت کردند

14 اکتبر 2021 – لندن ، بریتانیا: اگرچه فواید فلوراید در آب آشامیدنی برای سلامت دهان و دندان ثابت شده است، تخمین زده می شود که تنها شش میلیون از ساکنان انگلستان به آب دارای فلوراید طبیعی یا افزوده شده، دسترسی دارند که کمتر از 10 درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهد. لایحه ای که در حال حاضر در پارلمان بریتانیا است و به وزیر خارجه در امور بهداشت و مراقبت اجتماعی پیشنهاد می دهد “قدرت معرفی ، تغییر یا خاتمه مستقیم طرح های فلورایداسیون آب” در انگلستان و ولز را داشته باشد، با حمایت مقامات ارشد پزشکی بریتانیا (CMO) مواجه شده است. آنها بیانیه مشترکی منتشر کرده اند که در آن از تأثیرات مثبت فلورایداسیون گسترده بر جلوگیری از پوسیدگی دندان حمایت شده است.

پروفسور کریس ویتی، دکتر گرگور اسمیت، دکتر مایکل مک براید و دکتر فرانک آترتون، به ترتیب از CMOs انگلستان، اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز – بیانیه ای در 23 سپتامبر در حمایت از افزودن فلوراید به منابع آب آشامیدنی جامعه منتشر کردند. آنها در بیانیه خود بر شواهدی تأیید کردند که نشان می دهد فلورایداسیون آب می تواند پذیرش بیماران در بیمارستان را برای کشیدن دندان به میزان قابل توجهی کاهش دهد. علاوه بر این، آنها به گزارش بهداشت عمومی انگلستان اشاره کردند که نشان می دهد افزودن فلوراید به منابع آب حاوی سطوح پایین فلوراید، تعداد کودکان 5 ساله مبتلا به پوسیدگی دندان را در مناطق محروم 17 درصد و در محروم ترین مناطق 28 درصد کاهش می دهد.

مقامات ارشد پزشکی بریتانیا، نوشتند: بدون شک مشکلی در مورد پوسیدگی دندان در انگلستان وجود دارد و نابرابری عمیقی وجود دارد که باید برطرف شود. افزودن فلوراید به آب می تواند این مشکل رایج را کاهش دهد.

آنها افزودند: بطورکلی، شواهد علمی قوی نشان می دهد که فلورایداسیون آب یک مداخله موثر در سلامت عمومی برای کاهش شیوع پوسیدگی دندان و بهبود برابری سلامت دندان در سراسر انگلستان است.

به گفته انجمن دندانپزشکی بریتانیا (BDA) ، مدل سازی از بهداشت عمومی انگلستان بیشتر نشان می دهد که هزینه فلورایداسیون گسترده ی آب به دلیل کاهش نیاز به درمان دندانپزشکی به طور قابل توجهی به صرفه خواهد بود.

دکتر ادی کراوچ، رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکان بریتانیا، گفت: هر دندانپزشکی از CMO ها تشکر می کند که مزایای پایداری را که فلورایداسیون آب می تواند برای سلامت دهان و دندان کشور به ارمغان بیاورد، تشخیص داده اند. با این حال، این دستاوردها کاملاً نظری و بدون سرمایه گذاری اولیه است. خرج کردن در اینجا به خودی خود هزینه دارد و وزیران باید نشان دهند که مایلند از این لحظه استفاده کنند.

CMO ها نگرانی ها را برطرف کردند

همانطور که CMOs در بیانیه خود اشاره کردند، فلورایداسیون آب موضوعی است که “اغلب اظهارات اغراق آمیز و غیرقابل اثبات را به خود جلب می کند که می تواند باعث نگرانی غیر ضروری شود”. اگرچه آنها خاطرنشان کردند که برخی “مطالعات ضعیف تر” ادعا می کنند که بین فلورایداسیون آب و شرایط پزشکی مانند شکستگی لگن، استئوسارکوم و سرطان مثانه ارتباطی وجود دارد، اما آنها اظهار داشتند که شواهد برای حمایت از این ادعاها متناقض است. در خاتمه، آنها اظهار کردند که “نظر غالب متخصصان بهداشت عمومی در حال حاضر این است که ارتباط معنی داری بین فلوراسیون آب و این بیماریها یا شرایط پزشکی وجود ندارد”.

منبع:

https://www.dental-tribune.com/news/uk-chief-medical-officers-endorse-water-fluoridation/