Breaking News

کلینیک دندانپزشکی در ابر: برنامه ی Toothfairy سه میلیون پوند بودجه دریافت می کند

18 اکتبر 2021 ، لندن، انگلستان: بر اساس فرهنگ عامیانه غربی، کودکانی که دندان شیری لق دارند می توانند منتظر ملاقات با پری دندان باشند و در این صورت یک تجربه ناراحت کننده، به یک تجربه ی مثبت تبدیل خواهد شد. با این حال، سازندگان برنامه تلفن همراه Toothfairy می گویند مراقبت از دندان در خانه می تواند تجربه راحت تری را برای بیماران در هر سنی ارائه دهد. با افزایش بودجه 3 میلیون پوندی (3.5 میلیون یورو) ، دکتر Deepak Aulak  وKian Dhinsa امیدوارند برنامه آنها یک صنعت که به گفته آنها آماده ی دگرگونی و تحول است، را به چالش بکشد.

Toothfairy ، بیماران را با متخصصان دندانپزشکی از طریق یک بستر مجازی که می تواند برای نظارت بر انواع مشکلات دندان استفاده شود، مرتبط می کند. این سرویس توسط Aulak و Dhinsa  که هر دو فارغ التحصیل دندانپزشکی کالج کینگ لندن هستند، ایجاد شده است و اطلاعات این شرکت نشان می دهد که هدف آن افزایش دسترسی به مراقبتهای دندانپزشکی با استفاده از هوش مصنوعی (AI) است. تامین 3 میلیون پوند سرمایه ی اولیه در 1 اکتبر اعلام شد که به یک شرکت جدید که قبلاً مورد توجه قرار گرفته است، شتاب بیشتری می بخشد.

سرمایه گذاران به احتمال زیاد تحت تأثیر این واقعیت قرار گرفتند که Toothfairy اولین برنامه موبایل دندانپزشکی بود که توسط مقامات نظارتی مراقبت های دندانپزشکی انگلستان تأیید و در سرویس بهداشت ملی بریتانیا (NHS) آزمایش شده است و دارای رتبه 90٪ تأیید توسط بیماران NHS ، است. 89 درصد از آنها گفتند که نیاز آنها به مراجعه به خدمات اورژانس دندانپزشکی کاهش یافته است. Toothfairy همچنین برنده جایزه ی سال برنامه ی جوایز صنعت دندانپزشکی 2019 شد.

Toothfairy مدرن چگونه کار می کند؟

به گفته ی این شرکت، دندانپزشکی باید ایمن، سریع و مقرون به صرفه باشد. Toothfairy با کمک به دندانپزشکان در تشخیص، درمان و پیگیری مشکلات دندانپزشکی بیماران با استفاده از یک رابط یا اینترفیس تلفن همراه، مراقبت از راه دور دندانپزشکی را امکان پذیر می کند. طیف وسیعی از خدمات دندانپزشکی که توسط Toothfairy پشتیبانی می شود، شامل مراقبت های اورژانسی، صدور نسخه، درمان مال اکلوژن و سفید کردن دندان ها است.

وب سایت شرکت مستنداتی در مورد موارد منتخب، مانند اصلاح اوربایت، فاصله ی بین دندانها و شلوغی دندانها ارائه می دهد، که همه آنها با استفاده از یک پلت فرم دندانپزشکی سه بعدی برنامه ریزی شده و با استفاده از الاینرهای شفاف Toothy این شرکت درمان شده اند.

در مقاله ای در پایگاه خبری فناوری UKTN ، دکتر Aulak، توضیح داد که فناوری پیشرفته ی این شرکت می تواند دسترسی به مراقبت از دندان ها را بیشتر کند. وی اظهار داشت: بر اساس تجربه ی دست اول خودم به عنوان دندانپزشک، من شاهد بودم که بیماران باید برای رفع نیازهای بهداشت دهان و دندان خود بر موانع زیادی غلبه کنند.

دکتر Aulak، افزود: ما در حال توسعه هوش مصنوعی اختصاصی و فناوری تشخیص تصویر برای توانمندسازی بیماران هستیم. با توجه به این موضوع که بسیاری از بیماریهای دندانپزشکی قابل پیشگیری هستند، ما در راه جدیدی در جهت آگاهی بیماران از درمانهای دندانپزشکی و مراجعه به دندانپزشک در صورت نیاز، از طریق این فناوری شگفت انگیز پیشگام هستیم.

یک مطالعه در ماه سپتامبر توسط محققان کینگ کالج لندن نشان داد که بیش از 75 درصد از بیماران دندانپزشکی انگلستان برای دسترسی به مراقبت های دندانپزشکی از طریق مشاوره ویدئویی احساس راحتی می کردند، یافته ای که پروفسور Luigi Nibali ، نویسنده اصلی این مطالعه، تا حدی آن را به همه گیری کووید-19 نسبت داده است. نیبالی، که مدیر برنامه های پریودنتیک تحصیلات تکمیلی در کالج دندانپزشکی کینگ است، گفت: از آنجایی که مردم تمایل دارند از خانه کار کنند و کمتر درون شهر رفت و آمد کنند، قرار ملاقاتهای آنلاین راه حلی برای یک برنامه شلوغ کاری است و به حفظ فاصله اجتماعی در بیمارستان ها و کلینیک ها کمک می کند.

وی افزود: “بیماران همچنین می توانند زودتر به مراقبت های بهداشتی دسترسی پیدا کنند، تحت مراقبت های تخصصی قرار گیرند، زمان مرخصی از کار را به حداقل برسانند و از رفت و آمد طولانی برای دریافت مشاوره بی نیاز شوند.”

منبع:

https://www.dental-tribune.com/news/dental-clinic-in-the-cloud-toothfairy-app-receives-3-million-funding-boost/