Breaking News

یک نظرسنجی نشان داد نرخ تجویز داروهای اپیوئیدی توسط دندانپزشکان آمریکایی با وجود آگاهی از جایگزین های موثر، همچنان بالا است

21 اکتبر 2021- یک نظرسنجی از دندانپزشکان در ایالات متحده نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق پاسخ دهندگان معتقدند که استامینوفن- داروی ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAID)- به اندازه داروهای اپیوئیدی در مدیریت درد دندان موثر یا حتی موثرتر است. با این حال، تقریبا نیمی از آنها می گویند که هنوز داروهای اپیوئیدی تجویز می کنند.

نتایج این نظرسنجی، که توسط PharmedOut در مرکز پزشکی دانشگاه جورج تاون توسط دانشجویان کارشناسی در دانشکده پرستاری و مطالعات بهداشتی دانشگاه جورج تاون انجام شد، در 21 اکتبر در مجله انجمن دندانپزشکی آمریکا منتشر گردید.

متیو هرون، نویسنده ی اول این مقاله که این پژوهش را در مقطع کارشناسی در دانشکده ی مطالعات پرستاری و سلامت جورج تاون انجام داد، می گوید: این نتایج نشان می دهد که دندانپزشکان با شواهد موجود در مورد اثربخشی استامینوفن به عنوان یک داروی  NSAID، آشنا هستند، اما الگوهای تجویز شده ای که توسط خود آنها گزارش شده است، نشان دهنده ی بی توجهی آنها به این موضوع می باشد.

مطالعات قبلی نشان داده اند که دندانپزشکان مسئول 15.8 درصد از داروهای اپیوئیدی تجویز شده هستند و 8.6 درصد از داروهای اپیوئیدی را در ایالات متحده تجویز می کنند. دندانپزشکان در مقام اول تجویز داروهای اپیوئیدی برای بیماران 18 سال و کمتر هستند.

Nkechi Nwokorie ، که در این تحقیق در مقطع کارشناسی در جورج تاون شرکت داشت، می گوید: ما می دانیم که اولین تماس با یک داروی اپیوئیدی برای بسیاری از افراد در نوجوانی و اوایل 20 سالگی به دنبال انجام یک پروسیجر معمولی دندانپزشکی مانند کشیدن دندان مولر سوم رخ می دهد، در حالیکه این گروه سنی به ویژه برای سوء مصرف داروهای مخدر آسیب پذیر هستند.

محققان جورج تاون 291 پاسخ نظرسنجی را دریافت کردند و 269 نظرسنجی کامل شده را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. اگرچه 84 درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند که ترکیبات NSAID – استامینوفن به همان اندازه موثر یا حتی موثرتر از مواد افیونی(داروهای اپیوئیدی) هستند، اما 43 درصد از پاسخ دهندگان نیز گزارش دادند که به طور مرتب داروهای اپیوئیدی تجویز کرده اند.

پرفسور آدریان فوگ-برمن، استاد گروه داروسازی و فیزیولوژی و پزشکی خانواده در مرکز پزشکی دانشگاه جورج تاون و همچنین مدیر PharmedOut ، در این باره می گوید: این امر بر ضرورت آموزش بیشتر در مورد مضرات داروهای اپیوئیدی و نیاز به دستورالعمل های ملی برای همسان سازی عملکرد بالینی با شواهد موجود تاکید می کند.

منبع:

https://medicalxpress.com/news/2021-10-survey-dentists-high-opioid-prescriptions.html