Breaking News

همه‌گیری بر تصمیمات دانشجویان پس از فارغ التحصیلی تاثیر گذاشته است

7 فوریه 2022- اگرچه بیش از نیمی از دانشجویان سال آخر دندانپزشکی در آمریکا قصد دارند پس از فارغ التحصیلی، کار خود را به عنوان دندانپزشک آغاز کنند، اما طبق گزارش فوریه 2022 توسط انجمن آموزش دندانپزشکی آمریکا (ADEA)، همه گیری کرونا، فارغ التحصیلان بیشتری را به سمت تغییر برنامه ها و پیگیری آموزش پیشرفته سوق داده است.

تقریباً یک چهارم دانشجویان گزارش دادند که برنامه های شغلی فوری خود را به دلیل همه گیری COVID-19 ، تغییر داده اند.

نویسندگان به رهبری دکتر امیلیا ایستریت، معاون ارشد سیاست گذاری و تحقیقات آموزشی ADEA نوشتند: این بیماری همه گیر ترجیحات دانشجویان را به سمت آموزش پیشرفته تغییر داده است. این گزارش با عنوان “دندانپزشکان فردا 2021: تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از نظرسنجی ADEA 2021 از دانشجویان سال آخر دانشکده های دندانپزشکی ایالات متحده” منتشر شده است.

برای درک بهتر آنچه دانشجویان دندانپزشکی پس از فارغ التحصیلی انجام می دهند، ADEA نظرسنجی هایی را به 66 دانشکده دندانپزشکی در ایالات متحده ارسال کرد. 44 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی از دانشجویان دندانپزشکی فارغ التحصیل شده در سال 2021 بودند.

از پاسخ دهندگان، 23 درصد گفتند که بلافاصله پس از فارغ التحصیلی به دلیل همه گیری، کاری را که قصد انجام آن را داشتند، تغییر دادند. در میان افرادی که برنامه‌های خود را تغییر دادند، 60 درصد برای شروع به کار به عنوان دندانپزشک، قبل از همه‌گیری برنامه‌ریزی کرده بودند و 39 درصد قصد داشتند در برنامه‌های آموزشی پیشرفته شرکت کنند.

نویسندگان خاطرنشان کردند که به دلیل همه‌گیری، تغییری به سمت پیگیری آموزش بیشتر صورت گرفته است. پس از فارغ التحصیلی در سال 2021، 43 درصد از پاسخ دهندگانی که برنامه های خود را تغییر دادند، تصمیم گرفتند در یک برنامه آموزش پیشرفته ثبت نام کنند. در حالیکه، 56 درصد شروع به کار دندانپزشکی را انتخاب کردند.

به‌علاوه، همه‌گیری بر تصمیم کسانی که قصد داشتند در یک سازمان خدمات دندانپزشکی (DSO) یا یک مطب خصوصی کار کنند، تاثیر گذاشت. یک پنجم از دانشجویانی که قصد داشتند پس از فارغ التحصیلی به یک مطب خصوصی بپیوندند، برنامه های خود را به دلیل همه گیری تغییر دادند.

در میان کسانی که گزارش کردند برنامه های خود را تغییر داده اند، 17٪ برای کار در یک دفتر وابسته به DSO قبل از همه گیری برنامه ریزی کرده بودند. پس از فارغ التحصیلی در سال 2021، این درصد تقریباً دو برابر شد و 32 درصد برنامه ریزی کردند تا در یک مطب مرتبط با DSO کار کنند.

دکتر ایستریت و همکارانش نتیجه گیری کردند: در حالی که این تغییرات در فاصله اطمینان 90 درصدی -که از نظر آماری معنی‌دار باشد-، نیست، اما تأثیر بالقوه همه‌گیری کووید-19 را بر برنامه‌های فارغ‌التحصیلان در سال 2021 نشان می‌دهد.

منبع:

https://www.drbicuspid.com/index.aspx?sec=sup&sub=pmt&pag=dis&ItemID=330023