Breaking News

وبینار مدالیته های دیجیتالی در حال ظهور، تصویربرداری سه بعدی و هوش مصنوعی در دندانپزشکی

مدالیته­ های تشخیص دیجیتال پیشرفته از جمله CT پرتو مخروطی

در دو دهه پس از عرضه ی روش‌های دیجیتال مختلف در دندانپزشکی، از جمله رادیوگرافی دیجیتال داخل دهانی، توموگرافی کامپیوتری با پرتو مخروطی (CBCT) و روش‌های دیجیتالی نوظهور مانند اسکن داخل دهانی، دندانپزشکان متوجه ارزش تصویربرداری دیجیتال شدند. نمی توان ارزش تصویربرداری دیجیتال را برای کاربردهای رادیولوژی تشخیصی، جراحی دهان و فک و صورت برای ارزیابی اسکلت فک و صورت به صورت سه بعدی پیش از جراحی، همچنین تکامل چاپ سه بعدی و در نهایت ایجاد یک کلون دیجیتال را دست کم گرفت. آینده با گزینه های دیجیتال بسیار هیجان انگیز به نظر می رسد. معرفی برنامه های کاربردی بالینی مبتنی بر هوش مصنوعی راه را برای تحقیقات فوق العاده در زمینه هوش مصنوعی هموار کرده و احتمالاً به انقلاب دیجیتالی دیگری منجر خواهد شد. کاربردهای تصویربرداری دیجیتال گسترده است و در هر تخصصی از دندانپزشکی قابل استفاده است. با درک اصول دخیل در تمام مدالیته های دیجیتال، ترجمه این اصول به کار بالینی، یک دندانپزشک عمومی را به یک دندانپزشک آگاه و شایسته تبدیل می کند. این وبینار، مخاطبین را برای تبدیل شدن به دندانپزشکان آینده آماده خواهد کرد.

اهداف یادگیری:

  • درک مفاهیم اساسی در روش های مختلف تشخیص دیجیتال
  • درک نقش CBCT در تشخیص آسیب شناسی دهان و فک و صورت و معرفی هوش مصنوعی (AI)
  • امکان استفاده از تمام روش های دیجیتال و ایجاد یک کلون دیجیتالی از یک بیمار برای نتیجه بهتر درمان

نتایج یادگیری:

  • درک نقش تصویربرداری دیجیتال در تشخیص دندان
  • درک نقش CBCT در تشخیص بیماری و برنامه ریزی درمان با ایمپلنت های دندانی
  • درک نقش هوش مصنوعی در تشخیص بیماریها و مشکلات دندانی در آینده

سخنران این وبینار، که سه شنبه، 14 ژوئن، ساعت 3:00 بعد از ظهر به وقت زوریخ(CEST)، برگزار می شود، پروفسور Mel Mupparapu است. برای ثبت نام و شرکت در این وبینار به آدرس منبع مراجعه کنید.

تاریخ انتشار: 14 ژوئن 2022 | تاریخ انقضا: 14 ژوئن 2025

منبع:

https://www.fdioralhealthcampus.org/webinar/emerging-digital-modalities-3d-imaging-and-artificial-intelligence-in-dentistry/