Breaking News

TRI، چشم انداز گردش کار دیجیتالی آینده را با اولین ایمپلنت دندانی بدون اباتمنت به تصویر کشید

19 مه 2022- هوننبرگ، سوئیس: Matrix، اولین اتصال ایمپلنت دندانی است که به طور خاص برای فناوری‌های تولید دیجیتال مانند فرز CAD/CAM و چاپ سه بعدی طراحی شده است. طراحی این ایمپلنت اجازه می دهد تا رستوریشن­ها مستقیماً روی ایمپلنت ها بدون استفاده از اباتمنت و بدون سیمان نصب شوند. Matrix ، علاوه بر دریافت گواهینامه علامت CE در سال 2020، اخیراً مجوز 510 (k) را از سازمان غذا و داروی ایالات متحده دریافت کرده است.

در سال‌های اخیر، ساخت پروتز متحول شده و مواد مصنوعی جدیدی ساخته شده است. با این حال، رابط های ایمپلنت در 30 تا 40 سال گذشته بدون تغییر باقی مانده اند، که منجر به عدم تطابق بین کانکشنهای ایمپلنت و ساخت پروتز به روش مدرن شده است. چشم انداز TRI این است که این دو جهان را به هم متصل کند و با تفکر خارج از چارچوب معمول، وضعیت موجود را به چالش بکشد.

این سازنده ی سوئیسی با بهره‌گیری از دقت فناوری‌های فرز امروزی و پیشرفت‌های تولید CAD/CAM، سیستم ایمپلنت Matrix را توسعه داده است که از نوعی فناوری استفاده می‌کند که انعطاف‌پذیری طراحی را بطور نامحدود تضمین می‌کند. از این رو، انواع مختلفی از رستوریشنهای دندانی – از جمله رستوریشن های تکی پیچ شونده، رستوریشنهای CAD/CAM کاملاً آناتومیک و میله ها و بریج های چند قسمتی – را می توان برنامه ریزی کرد و مستقیماً روی ایمپلنت های Matrix قرار داد. هیچ محدودیتی از نظر زاویه یا اندیکاسیون در استفاده از ایمپلنت وجود ندارد و نیازی به استفاده از سیمان ندارد. Matrix، همچنین برنامه ریزی مدیریت بافت نرم را به صورت دیجیتالی امکان پذیر می کند.

آرامش خاطر برای کلینیک های دندانپزشکی

سیستم ایمپلنت Matrix، مزایای منحصربفرد یک گردش کار سریعتر، فوری و در محل را به کلینیک‌های دندان‌پزشکی در سراسر جهان ارائه می‌کند – تولید در مطب یا لابراتوار – و همچنین دقت بیشتری را ارائه می‌دهد، زیرا به اباتمنت، سیمان و مدل‌سازی نیازی ندارد. Matrix، هیچ محدودیتی از نظر مواد، ایندیکیشن یا زاویه بندی ندارد.

Tobias Richter ، بنیانگذار و مدیر عامل TRI، گفت: مهمتر از همه این که هر ایمپلنت جدیدی که به دندانپزشکان ارائه می شود، نه تنها بر گردش کار آنها تأثیر می گذارد، بلکه زندگی بیماران را نیز ارتقا می دهد. با استفاده از Matrix، درمان بیماران سریع‌تر، زیباتر، نزدیک‌تر به بیولوژی دندان و آسان‌تر از همیشه خواهد بود.

اثبات علمی

TRI ؛ مطالعات متعددی را برای تایید پایداری مکانیکی و دقت سیستم ایمپلنت با همکاری دانشگاه‌ها و رهبران مشهور و ایده پرداز مانند پروفسور رونالد ای. یونگ، رئیس کلینیک دندانپزشکی ترمیمی در دانشگاه زوریخ در سوئیس و پروفسور دانیل ادلهوف، مدیر بخش پروتزهای دندانی در دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان انجام داده است. به عنوان مثال، یک نظرسنجی فالواپ بالینی پس از بازار که عملکرد 2334 ایمپلنت Matrix، را بررسی نمود، میزان موفقیت 99.7٪ را گزارش کرد. علاوه بر این،  TRI یک کتاب از کیس­های رستوریشن را تدوین کرده است که شامل مواردی از یک تک روکش تا رستوریشن قوس کامل می‌شود، از جمله پیگیری یک ساله توسط پروفسور یونگ، و همچنین مواردی از درمانهای انجام شده توسط دکتر رامون گومز مدا از اسپانیا، مدرس بین المللی ایمپلنتولوژی، زیبایی شناسی و درمان های چند رشته ای؛ و دکتر الساندرو آگنینی و آندریا آگنینی که هر دو متخصص دندانپزشکی پروتز ثابت، پریودنتولوژی و دندانپزشکی ایمپلنت از ایتالیا هستند.

کتاب کیس و کلیه ی مقالات سفید علمی را می توانید از وب سایت این شرکت دانلود کنید. متخصصان دندانپزشکی که مایلند در مورد Matrix، اطلاعات بیشتری کسب کنند، می توانند برای شرکت در یک وبینار 15 دقیقه ای که توسط یکی از متخصصان متبحر ارائه می شود، در tri-implants.swiss ثبت نام کنند.

منبع:

https://www.dental-tribune.com/news/tri-realises-vision-of-future-digital-workflow-with-worlds-first-abutment-free-dental-implant/