Breaking News

نمایندگان یک شبکه بهداشتی در پنسیلوانیا از تیم های دندانپزشکی خواستند که از انتشار آبله میمون جلوگیری کنند

17 اوت 2022 – با توجه به اینکه ایالات متحده افزایش موارد آبله میمون را به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کرده است، نمایندگان یک شبکه بهداشتی در پنسیلوانیا از متخصصان مراقبت های بهداشتی، از جمله تیم های دندانپزشکی خواستند تا به جلوگیری از گسترش ویروس کمک کنند.

دکتر جفری جاهره، از شبکه بهداشت دانشگاه سنت لوک، گفت: دندانپزشکان و سایر متخصصان باید از علائم آبله میمون آگاه باشند، زیرا تشخیص زودهنگام ویروس می‌تواند از گسترش آن جلوگیری کند.

علائم شایع این بیماری شامل تب، تورم غدد لنفاوی و بثورات پوستی است و حدود 70 درصد موارد شامل ضایعات دهانی است. تعداد و محل ضایعات صورت می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. آنها می توانند روی لب ها ایجاد شوند و به صورت پاپول، پوسچول، وزیکول شفاف یا زخم های باز با یا بدون دلمه باشند. ضایعات داخل دهانی به همان اندازه متنوع هستند و می توانند در هر جایی از دهان از جمله لثه، زبان، گونه ها، کام و گلو وجود داشته باشند.

اگرچه آبله میمون به آسانی سایر ویروس ها مانند کووید-19 منتقل نمی شود، بسیار مهم است که تیم های دندانپزشکی، از جمله بهداشتکاران دهان و دندان، این بیماری را درک کنند. این امر به ویژه مهم است زیرا ضایعات آبله میمون می توانند به ضایعات سایر بیماری های شناخته شده از جمله زخم هرپس سیمپلکس، زخم شانکر و ضایعات بیماری دست و پا و دهان، شبیه باشد.

دکتر وین ساندرز، رئیس مرکز جراحی های دهان و مگزیلوفاسیال در دانشگاه سنت لوک، گفت: در این زمان بسیار مهم است که در برنامه‌های مراقبت از دهان، مانند برنامه‌های بازآموزی بهداشت‌کاران دهان و دندان و سایر متخصصان دندان‌پزشکی، بر علائم دهانی آبله میمون‌ تمرکز کنند و نحوه ی مدیریت موارد مشکوک یا قطعی را آموزش دهند.

اغلب، آبله میمون از طریق تماس مستقیم با مایعات بدن یا ضایعات یک فرد آلوده منتقل می شود. روش کمتر رایج انتقال از طریق موادی است که در تماس با ضایعات آبله میمون بوده اند. اگرچه هر کسی ممکن است آلوده شود، بیش از 95٪ موارد آبله میمون در مردانی گزارش شده است که با مردان دیگری رابطه جنسی دارند که آنها با چندین پارتنر ارتباط صمیمانه دارند.

با این حال، از آنجایی که بیماری در حال گسترش فراتر از این گروه است، نمی توان علائم را در دیگران نادیده گرفت. بر اساس اطلاعات منتشر شده در 16 اوت از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) در حال حاضر 12689 مورد آبله میمون در ایالات متحده گزارش شده است. تا به امروز، هشت مورد در کودکان گزارش شده است. این شیوع هیچ گونه فوتی در پی نداشته است.

دکتر ساندرز گفت: بنابراین، دریافت تاریخچه پزشکی کامل بیمار برای تعیین منشا ضایعات نمی تواند بیش از حد مورد تاکید قرار گیرد. ما توصیه می کنیم که بیماران مبتلا به ضایعات مشکوک را برای آزمایشات قطعی به ارائه دهندگان مراقبت های اولیه یا مراکز مراقبت های اورژانس و عفونی ارجاع دهید.

منبع:

https://www.drbicuspid.com/index.aspx?sec=sup&sub=pmt&pag=dis&ItemID=331991