Breaking News

متخصصان دندانپزشکی می توانند به پیشگیری از سرطانهای مرتبط با ویروس پاپیلومای انسانی کمک کنند

13 دسامبر 2022 – طبق مطالعه ای که در 8 دسامبر در مجله انجمن دندانپزشکی آمریکا منتشر شد، متخصصان مراقبت های بهداشتی دهان ممکن است با ترغیب بیماران به واکسیناسیونHPV ، به پیشگیری از سرطان های مرتبط با HPV کمک کنند.

نویسندگان این مطالعه به سرپرستی شارون ام. کیسی از دانشگاه بوستون، نوشتند: متخصصین بهداشت دهان و دندان در موقعیت خوبی برای کمک به پیشگیری از سرطان دهان و حلق و سایر سرطان‌های مرتبط با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از طریق درگیر کردن بیماران در گفتگو درباره واکسیناسیون HPV هستند.

محققان موانع و تسهیل‌کننده‌ها را برای بهبود دانش و بحث در مورد HPV تجزیه و تحلیل کردند و جمعیت بالقوه‌ای را که می‌توان از طریق گفتگو درباره واکسیناسیون HPV با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی دهان به این کار ترغیب کرد، تعیین نمودند.

برای جمع‌آوری داده‌ها، محققان به طور سیستماتیک چهار پایگاه داده و داده‌های سیستم نظارت بر فاکتورهای خطر رفتاری سال 2018 را در مورد شیوع واکسیناسیون HPV و ویزیت‌های دندانپزشکی در بین بیماران 18 تا 49 ساله جست‌وجو کردند. بیست و چهار مطالعه در این آنالیز گنجانده شد.

در حالی که اطلاعات در مورد شیوع HPV، انتقال، فرآیندهای بیماری و خطرات متفاوت بود، صحبت با بیماران در مورد HPV در محیط های دندانپزشکی به طور کلی نادر بود. محققان حدس می زنند که این ممکن است به دلیل کمبود دانش و مهارت های ارتباطی در بین متخصصان دندانپزشکی باشد.

کیسی و همکارانش، نوشتند: داده‌های سیستم نظارت بر عوامل خطر رفتاری نشان داد که اکثر افرادی که واکسینه نشده‌اند در سال گذشته با ارائه ‌دهندگان مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان خود ملاقات کرده‌اند، که نقش بالقوه ارائه ‌دهندگان مراقبت‌های دهان و دندان را برای بحث در مورد HPV و ارتقای آگاهی و پذیرش واکسیناسیون برجسته می‌کند.

با وجود دانش محدود در مورد HPV، متخصصان دندانپزشکی به طور کلی تمایل زیادی به کسب اطلاعات بیشتر در مورد رابطه بین HPV و نتایج، از جمله سرطان دهان و حلق، را گزارش کردند.

همچنین این بررسی، نیاز به بهبود آموزش در میان جمعیت عمومی در مورد HPV و واکسیناسیون را برجسته کرد. به گفته ی نویسندگان این مقاله، دانش بیشتر به شروع این گفتگوها کمک می کند و سازمان های دندانپزشکی در موقعیت خوبی قرار دارند تا از طریق توانمند سازی متخصصان دندانپزشکی در افزایش آگاهی از HPV ، پیشرو باشند.

نویسندگان این بازنگری نوشتند: این بررسی نشان می‌دهد که بهبود دستورالعمل‌ها و بیانیه‌های خط‌ مشی از سوی سازمان‌های دندان‌ پزشکی پیشرو برای حمایت و تشویق مکالماتی که اغلب در محیط‌ های دندانپزشکی حساس تلقی می‌ شوند، بسیار مهم است.

منبع:

https://www.drbicuspid.com/index.aspx?sec=sup&sub=hyg&pag=dis&ItemID=332663