Breaking News

افزایش ایمنی ایمپلنت های فلزی هدف تحقیقات جدید مواد زیستی

 12 ژوئیه 2016- دو پروژه تحقیقاتی جدید : بررسی خوردگی بیوفیلم در خطوط لوله ی نفت و یک روش انتقال دارو با اولتراسوند هر یک 125 هزار دلار بودجه دریافت کردند. اگر چه تحقیق اول در زمینه ی صنعت نفت است که در آن بیوفیلم در بسیاری از فرآیند های تولید و توزیع مشکل ساز شده است، اما یافته های این تحقیق کاربرد گسترده ای در سایر حوزه ها، از جمله ایمپلنتهای دندانی و دیگر انواع ایمپلنت دارد. پروژه تحقیقاتی جدید در ماه سپتامبر به منظور یافتن راهی برای مدیریت بیوفیلمها آغازخواهد شد .NEW BIO

به عنوان بخشی از پروژه ی اول، انستیتوی تحقیقاتی جنوب غربی( swRI ) و دانشگاه تگزاس(UTSA) برای به دست آوردن درک بهتری از خوردگی میکروبی از طریق جمع آوری داده های ژنومی و متابولیکی از بیوفیلم ها با یکدیگر همکاری خواهند کرد. این داده ها برای توسعه ی مدل هایی که بتوانند خوردگی را پیش بینی کنند و شناسایی بازدارنده های جدید بالقوه، برای جلوگیری از تشکیل بیوفیلم استفاده خواهند شد.

بیوفیلم ها به طور فزاینده ای به عنوان یک مسئله ی مهم در مراقبت از بهداشت دهان و دندان به رسمیت شناخته شده اند، آنها می توانند پلاک دندان، عفونتهای سینوزیت و عفونت های جدی دیگر، به ویژه در اطراف ایمپلنت( پری ایمپلنتایتیس) را سبب شوند. التهاب پریودنتال و التهاب اطراف ایمپلنت که می تواند به نارسایی ایمپلنت منجر شود با بیوفیلم در ارتباط است.

در طرح دوم، محققان UTSA و SWRI  راه های جدیدی را برای نظارت بر داروها بعد از ورود به داخل بدن بررسی خواهند کرد. این تیم یک رویکرد جدید را با استفاده از لیپوزوم های حساس صوتی برای آزادسازی دارو از طریق اولتراسوند توسعه و سپس بر غلظت مواد دارویی در زمان واقعی در بافت های عمیق نظارت خواهند کرد.

دکتر جیان لینگ از گروه داروها و مهندسی زیستی از SWRI می گوید: توانایی کنترل انتشار دارو در بافت هدف با توزیع فضایی مطلوب و با سرعت قابل تنظیم بر اساس پاسخ هر بیمار به دارو، برای پزشکی فردگرایانه بسیار مهم است.

منبع:

http://www.dental-tribune.com/articles/news/americas/30017_new_biomaterial_research_aims_to_increase_safety_of_metal_implants.html