Breaking News

قرار دادن فوری مینی ایمپلنتها(SDIs) در فک بالا : قرار دادن مینی ایمپلنتها بلافاصله پس از کشیدن دندان

مطالعات نشان داده اند که ایمپلنتهایی با قطر کوچک (مینی ایمپلنت) برای ثبات دندان مصنوعی متحرک کامل و پارسیل  و همچنین در برخی از موقعیتهای ویژه برای رستوریشنهای ثابت بسیار مناسبند.mini-dental-implant-vs-traditional-dental-implant

 1 تا 3 مینی ایمپلنت پس از ترمیم لثه( بعد از کشیدن دندانها) در فک قرار داده می شود، این فرآیند به طور معمول 3 تا 12 ماه طول می کشد. در این حالت دو عمل جراحی، یکی برای کشیدن دندانها، آلوئوپلاستی و پیوند احتمالی استخوان و  عمل جراحی دوم برای قرار دادن مینی ایمپلنتها لازم است.

علاوه بر این، اگر دیواره باکال سایت استخراج دندان نازک باشد، به خصوص در منطقه قدامی فک بالا، تحلیل استخوان بصورت قابل توجهی ممکن است در طول 3 تا 12 ماه دوره ی ترمیم رخ دهد، به حدی که استخوان تبدیل به باریکه ای مشابه با لبه ی چاقو گردد. مینی ایمپلنتها را نمی توان در استخوان تحلیل یافته بدون دستکاری (به عنوان مثال، مسطح کردن flattening ) قرار داد.  در این مقاله، روش و مزایای قرار دادن فوری مینی ایمپلنتها در زمان کشیدن دندان قدامی فک بالا بحث شده است. برای مطالعه ی کل مطلب بر روی لینک زیر کلیک کنید:

Immediate Placement of SDIs in the Maxillary Arch