Breaking News

کودکان معلول نیاز به مراقبت های اولیه و منظم دندانپزشکی دارند

 28 ژوئیه 2016- محققان اسپانیایی با بررسی سلامت دهان و دندان کودکان مبتلا به فلج مغزی و سندرم داون، دریافتند که این بیماران نیاز به poor dental carمراقبتهای بیشتری برای حفظ سلامت دهان و دندان خود دارند. علاوه بر این، به دانش و آگاهی به روز رسانی شده در اعمال و مراقبتهای دندانپزشکی به منظور جلوگیری و محدود کردن شدت بیماریهای دهان از جمله پوسیدگی دندان، ناهنجاری دندانی و عادات  یا سلامت ضعیف لثه که اغلب در کودکان معلول مشاهده می شود، نیاز است.
محققان اسپانیایی پس از مرور مطالعات انجام شده در این زمینه دریافتند که به بررسی دقیق وضعیت دندانهای معلولین مختلف به منظور ارائه ی درمانی مناسب و مطابق با نیازهای خاص این گروه ها، نیاز دارند.

در این پژوهش که از طریق یک بررسی جامع از مطالعات انجام شده، صورت گرفت، محققان دانشگاه مادرید بهداشت دهان و دندان کودکان مبتلا به فلج مغزی و یا سندرم داون را با یک گروه کنترل از کودکان مقایسه کردند. در مجموع، 14 مطالعه در زمینه ی بهداشت کلی دهان و دندان و عادات ، حفره ها، سلامت لثه، ترومای دندان و موقعیت دندان، مورد بررسی قرار گرفت.

محققان می گویند: اگر چه در مورد بهداشت دهان و دندان، سلامت لثه و بروز پوسیدگی در کودکان معلول، اجماع کلی وجود ندارد اما بیماران مبتلا به معلولیت های جسمی و / یا ذهنی به طور کلی با شیوع بالاتری از پاتولوژیهای شایع و شدید دهان در تمام مطالعات انجام شده روبرو بودند.

به عنوان مثال، احتمال ایجاد حفره در کودکان مبتلا به فلج مغزی در مقایسه با کودکان بدون ناتوانی بیشتر است. اگرچه میزان وجود حفره در کودکان مبتلا به سندرم داون، در مقایسه با کودکان سالم از نرخ بالاتری برخوردار نیست، اما سلامت لثه و عادات بهداشتی آنها، مانند دندان قروچه، به طور قابل توجهی نسبت به گروه شاهد بدتر است. علاوه بر این، بررسی ها نشان داد که رشد دندانهای دائمی در کودکان مبتلا به سندرم داون اغلب با تاخیر همراه است و صدمات دندانی(تروما) در کودکان مبتلا به فلج مغزی شایع تر است.
محققان به این نتیجه رسیدند که به منظور جلوگیری  و محدود کردن شدت آسیبهای مشاهده شده در کودکان معلول، این افراد به مراقبتهای دندانی زودهنگام و منظم نیاز دارند. به همین دلیل و برای ارائه ی پاسخ کارآمد به افزایش تقاضا برای مراقبت از دندان برای افراد معلول، به آگاهی دقیق از وضعیت دندان در میان جمعیت های مختلف معلول و آموزش مناسب به افراد متخصص در یک محیط بالینی بدون موانع فیزیکی  نیاز دارند.

این مطالعه، با عنوان ” Oral health in children with physical (cerebral palsy) and intellectual (Down syndrome) disabilities: Systematic review I “، در تاریخ 1 ژوئیه در مجله Clinical and Experimental Dentistry منتشر شد.

مقالات مرتبط:

Jun 22, 2016 | News Asia Pacific

First special needs dental clinic opens in Singapore

SINGAPORE: The first dental centre functionally designed to cater for the elderly and people with special needs was officially opened on 21 June at the …

Dec 10, 2014 | News Americas

US dental school awarded for providing care to disabled patients

BOSTON, USA: Tufts Dental Facilities Serving Individuals with Disabilities, a network of dental clinics in the state of Massachusetts, has been named winner …

Oct 7, 2014 | News Americas

Patients with developmental disabilities: Caregivers need better oral care training

BOSTON, USA: People with developmental disabilities face greater oral health problems, as they have difficulty performing preventive dental care themselves. …

 سایت:

http://www.dental-tribune.com/articles/news/europe/30293_children_with_disabilities_in_need_of_early_and_regular_dental_care.html