Breaking News

آگاهی بیماران مراجعه کننده به درمانگاه های تخصصی پریودنتال از عوامل خطر مرتبط با بیماریهای پریودنتال

27  ژوئن 2016- آگاهی بیماران از بیماری های لثه یک عامل کلیدی برای موفقیت درمان پریودنتال است. هدف از این مطالعه بررسی این آگاهی در میان بیماران مراجعه کننده به درمانگاه های تخصصی پریودنتال بود.

مقدمه

نقش تجمع پلاک به عنوان یک عامل اتیولوژیک در توسعه ی بیماری پریودنتال بخوبی شناخته شده است. در دهه های اخیر، برخی از عوامل خطر مرتبط با پیشرفت بیماری پریودنتال به عنوان مثال باکتریهای خاص، عادت کشیدن سیگار، دیابت کنترل نشده، استرس، چاقی، جنسیت، وضعیت اجتماعی و اقتصادی و ژنتیک شناسایی شده اند.InforGraphics-Ads

همچنین ارتباط بین وضعیت پریودنتال و بیماری های سیستمیک مانند بیماری های قلبی عروقی، بیماری تنفسی و چاقی درسالهای اخیر برجسته شده است. انتقال این دانش و آگاهی به بیماران وظیفه ی دندانپزشکان و بهداشت کاران دهان و دندان است. تحقیقات نشان داده است هنگامیکه بیماران از ماهیت بیماری خود مطلع می شوند، انطباق آنها برای متخصصان پریو با عادات و رفتارهای خوب برای حفظ سلامت پریودنتال آسانتر می گردد. در این زمینه، Horne و همکاران سه جنبه مهم را شناسایی کرده اند: رعایت بیمار( تا چه حد رفتار بیمار منطبق با توصیه های پزشک است)، پایبندی (توافق بین بیمار و پزشک برای دنبال نمودن توصیه های پزشک) و تطابق (توافق بین بیمار و مراقبین بهداشتی در تعیین نیاز به مصرف دارو، زمان و چگونکی مصرف داروها).

Blinkhorn  معتقد است عدم پایبندی مطلوب، اغلب به دلیل ناکافی بودن اطلاعات و نامرتبط بودن این اطلاعات با وضعیت بیمار رخ می دهد، به نظر می رسد آگاهی و علم بیمار از بیماری های لثه یک عامل کلیدی برای موفقیت درمانهای پریودنتال است.

Deinzer و همکارانش، در یک مطالعه شامل 1001 مصاحبه در یک جامعه ی آلمانی، اعلام کردند این افراد در مورد عوامل خطر مرتبط با بیماری های پریودنتال آگاهی کافی ندارند و باید آموزشهای لازم در مورد بیماری پریودنتال در جامعه بهبود یابد.

 Pralhad و Thomas اعلام کردند تفاوت هایی در آگاهی از پریودنتیت در میان مراقبین بهداشتی مختلف مشاهده می شود. آگاهی در مورد عوامل خطر مرتبط با بیماری پریودنتال در بیماران مراجعه کننده به درمانگاه های تخصصی پریودنتال هنوز ارزیابی نشده است. به همین دلیل، هدف از این مطالعه، بررسی آگاهی و دانش در مورد بیماری های پریودنتال در میان بیماران مراجعه کننده به درمانگاه های تخصصی پریودنتال برای معاینه ی پریودنتال بود. هدف دوم در این مطالعه، بررسی منبع اطلاعاتی بیماران در این زمینه بود.

برای مطالعه ی ادامه ی مطلب به لینک زیر مراجعه کنید:

 Knowledge-risk-factors-associated-with-periodontal-disease-among-patients-referred-to-a-specialist-periodontal-clinic

سایت:

http://www.dtscience.com/knowledge-about-risk-factors-associated-with-periodontal-disease-among-patients-referred-to-a-specialist-periodontal-clinic