Breaking News

سازمان بهداشت دانمارک دستورالعمل جدیدی برای استفاده از آنتی بیوتیک ها در دندانپزشکی منتشر کرد

22 سپتامبر2016- کپنهاگ، دانمارک: سازمان بهداشت دانمارک دستورالعمل های ملی جدیدی را برای استفاده از آنتی بیوتیک ها در مراقبت از دندان منتشر کرده است. در پرتو افزایش مقاومت ضد میکروبی  برآورد شده است که حدود 25000 نفر به علت عفونتهای ایجاد شده توسط باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیکها در اروپا می میرند، دستورالعملهای پزشکی در مورد استفاده ی روتین از داروهای ضد میکروبی در دندانپزشکی هشدار می دهند.

دکتر Geismar دندانپزشک و رئیس گروه کاری تهیه کننده ی دستورالعمل جدید، اظهار داشت: باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک مشکل رو به رشدی هستند که می توانند حتی عفونت های جزئی را به یک عفونت تهدید کننده ی حیات تبدیل نمایند، بنابراین، ما امیدواریم که این دستورالعمل بالینی ملی به کاهش استفاده از آنتی بیوتیک ها کمک کند.

دکتر Geismar تاکید کرد که در برخی موارد درمان دندان، نیاز به استفاده از آنتی بیوتیک ها ضروری است، با این حال، نباید استفاده از آنتی بیوتیکها به یک درمان معمول در دندانپزشکی تبدیل شود، ما توصیه می کنیم دندانپزشکان با در نظر گرفتن دقیق اثرات مورد انتظار از یک درمان آنتی بیوتیکی و خطر ابتلا بیمار به عفونت دهان و دندان در رابطه با مشکل کلی- افزایش باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک- به تجویز آنتی بیوتیکها اقدام نمایند.

به گفته ی مسئولین بهداشتی، هدف این دستورالعمل جدید اطمینان از ارائه ی درمانهایی با کیفیتی یکنواخت در سراسر کشور بوده و در درجه اول هدف این دستورالعمل پزشکان خصوصی هستند که به طور منظم  آنتی بیوتیکها را برای بیماران خود تجویزمی کنند. برای دسترسی به دستورالعمل جدید اینجا کلیک کنید.

در گذشته، مطالعات مختلف استفاده ی بیش از حد و نگران کننده ای از آنتی بیوتیک ها در اعمال دندانپزشکی را نشان داده اند. در یک مطالعه کانادایی نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل نسخه های سرپایی از سال 1996 تا سال 2013، نشان داد که تجویز آنتی بیوتیکها در دندانپزشکی 62.2 درصد در دوره ی مورد نظر افزایش یافته است.

در ماه اوت، تحقیق انجام شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در ایالات متحده نشان داد که دندانپزشکان چهارمین گروه از پزشکان هستند که آنتی بیوتیک ها را بطور مکرر تجویز می کنند( پس از general medical practitioners، پزشکان اطفال و پزشکان عمومی) و مسئول حدود 10 درصد از تمام نسخه های آنتی بیوتیک دراین کشور در سال 2015 بوده اند. در یک مطالعه که اخیرا در انگلستان انجام گردید، مشخص شد که از 586 بیمار مبتلا به مشکلات دندانی،  آنتی بیوتیک ها برای حدود 60 درصد از گروه مورد مطالعه تجویز شده است. با این حال، در میان این افراد، تنها 19 درصد در شرایطی قرار داشتند که استفاده از آنتی بیوتیکها بر اساس دستورالعمل های بالینی برای آنها توصیه شده است.

مقالات مرتبط و منبع:

Feb 12, 2016 | News Americas

Study finds alarming increase in antibiotic prescriptions by dentists

Aug 12, 2016 | News Nordic

Norway establishes working group for infection control and hygiene in dentistry

Jul 25, 2016 | News Americas

American Cancer Society endorses ACIP’s updated HPV vaccine guidelines

http://www.dental-tribune.com/articles/news/nordic/30962_danish_health_authority_releases_guidelines_on_use_of_antibiotics_in_dentistry_.html