Breaking News

برنامه ریزی جدید جراحی مجازی و امکان بازسازی کامل فک تنها در یک جلسه جراحی

D Systems Healthcare3 ، توسعه دهنده ی برنامه ریزی جراحی و ابزارهای ارتقا روشهای بالینی، یک راه حل جدید برای بازسازی کامل فک را در تنها یک جلسه جراحی معرفی کرده است.

برنامه ی “Jaw in a Day ” امکان قرار دادن فوری یک پروتز موقت دندان را تنها در یک مرحله بدون انتقال بافت، در جراحی بازسازی فک فراهم می کند. برنامه ریزی جراحی، همراه با راهنمایی و طراحی پروتز، با استفاده از آخرین تکنولوژی CAD / CAM تکمیل می شود. این روش درمانی جدید، از هدر رفتن وقت بیماران برای بازسازی کامل فک برای ماه ها جلوگیری می کند.

روشهای بازسازی متعارف فک کامل، نیاز به جراحی های متعدد و مراقبت مداوم در طی یک دوره ی شش تا 12 ماهه دارد. این الگوی متعارف دارای اثرات نامطلوب روانی، زیبایی و کاربردی بر بیماران فاقد دندان است و می تواند به نوبه خود در کار و زندگی اجتماعی بیماران در طول دوره ی درمان اختلال ایجاد کند.

برنامه ی jaw in a Day روشی است که در آن با تنها یک بار جراحی فک، بازسازی دندان از طریق سرویس برنامه ریزی جراحی مجازی بازسازی که توسط شرکت D Systems Healthcare3 ابداع شده است، تکمیل می شود. همکاری جراحان با مهندسین این شرکت، با استفاده از فن آوری CAD / CAM دیجیتال منجر به ایجاد یک طرح جراحی شخصی و طراحی راهنماهای جراحی، مدل ها و ابزار کار خاص برای هر بیمار گردید. این ابزارها سپس توسط چاپ 3 بعدی ساخته و سترون شده و در طی عمل منحصر به فرد برای یک بیمار خاص مورد استفاده قرار می گیرند. قرار دادن فوری یک پروتز موقت دندان، نیاز به جراحی های متعدد را برطرف کرده و در نتیجه بازسازی کامل دندان، ماه ها قبل از روش های درمان مرسوم می تواند تکمیل شود.

به گفته ی شرکت D Systems3، برنامه ی Jaw in a Day به کاهش هزینه های درمان کمک کرده و دوره ی بازیابی را سرعت می بخشد. از آنجایی که زمان جراحی در این روش تنها به یک جلسه محدود می شود، این راه حل، احتمال عفونت و عوارضی که احتمال بروز آنها در جراحی های متعدد مورد نیاز در روشهای درمانی متعارف، وجود دارد را کاهش می دهد.

دکتر David L. Hirsch، مدیر بخش انکولوژی و بازسازی دهان در بیمارستان Lenox Hill در نیویورک و یکی از توسعه دهندگان برنامه ی Jaw in a Day در این شرکت می گوید: این روش بازسازی تک مرحله ای، درمان بیماران مرا ساده کرده است، این روش نیاز به جراحی ها و مراجعات متعدد را مرتفع کرده و زمان بازسازی کامل دهان و دندان را بسیار کوتاه نموده است.

مقالات مرتبط و سایت خبر:

Jun 23, 2015 | News Australia & New Zealand

Melbourne surgeons implant Australia’s first 3-D-printed mandibular joint

MELBOURNE, Australia: In collaboration with medical engineers, oral and maxillofacial surgeons at the University of Melbourne have recently implanted a …

Mar 24, 2014 | News Europe

Scientists from Norway develop scaffolding to repair severe teeth and jawbone defects

OSLO, Norway: Dental researchers at the University of Oslo have developed a new artificial scaffolding that aids bone regeneration. Within a few years, …

Aug 7, 2015 | News Americas

New technology improves jaw and teeth alignment in face transplant patients

BALTIMORE, USA: A team of physicians and engineers at Johns Hopkins University and Walter Reed National Military Medical Center has developed a computer …

http://www.dental-tribune.com/articles/news/americas/31407_new_virtual_surgical_planning_enables_full-jaw_reconstruction_in_a_single_surgery.html