Breaking News

ایمپلنتی با مخزن درونی، که خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد

18 ژانویه 2017- یک تیم چند رشته از محققان در KU Leuven از (دانشگاه لوون در بلژیک) ایمپلنتی را ساخته اند که به تدریج داروهایی را از مخزنی که درون آن تعبیه شده است، آزاد می کند، این قابلیت به جلوگیری و مبارزه با عفونت کمک می کند.

دهان ما شامل میلیونها میکرو ارگانیسم ها، از جمله پاتوژن های باکتریایی و قارچی است. در ایمپلنت های سنتی دندان، این عوامل بیماری زا می توانند به سرعت بیوفیلم تشکیل دهند، که به داروهای ضد میکروبی مانند آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند. در نتیجه، ایمپلنت با خطر قابل توجهی از عفونت مواجه می شود که ممکن است به سختی درمان شود.New dental implant with built-in reservoir

نویسنده ی این مقاله دکتر CREMER توضیح می دهد: محققان KU Leuven  در حال حاضر ایمپلنت جدیدی ساخته اند که خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد در این ایمپلنت جدید مخزنی در زیر روکش دندان قرار دارد. پوشش پیچی آن، پر کردن این مخزن با داروهای ضد میکروبی را آسان می کند(تصویر ). این ایمپلنت از مواد کامپوزیت متخلخلی ساخته شده است، به طوری که داروها به تدریج از مخزن به خارج از ایمپلنت، که در تماس مستقیم با سلولهای استخوانی می باشد، انتشار می یابد. در نتیجه، باکتریها دیگر قادر به تشکیل بیوفیلم نیستند.

در آزمایشگاه، این ایمپلنت جدید برای استفاده از کلروهگزیدین- یک دهانشویه ی جهانی با اثر ضد میکروبی قوی – در آزمایشات مختلف، بررسی شد. این مطالعات نشان داد که استرپتوکوکوس موتانس، یک نوع از باکتریهای دهان که دندانها را تحت تاثیر قرار می دهد، دیگر قادر به تشکیل بیوفیلم در خارج از ایمپلنت زمانی که مخزن با دهان شویه پر شده است، نمی باشد. بیوفیلمهایی که از قبل بر روی ایمپلنت رشد داده شده بودند، نیز بهمین روش حذف شدند. این بدان معنا است که ایمپلنت دارای مخزن نگهداری دارو، برای جلوگیری از عفونت و درمان عفونت موثر است.

منبع و سایت خبر:

K De Cremer, A Braem, E Gerits, K De Brucker, K Vandamme, JA Martens, J Michiels, J Vleugels, BPA Cammue, K Thevissen. Controlled release of chlorhexidine from a mesoporous silica-containing macroporous titanium dental implant prevents microbial biofilm formation. European Cells and Materials, 2017; 33: 13 DOI: 10.22203/eCM.v033a02

www.sciencedaily.com/releases/2017/01/170118103902.htm