Breaking News

نوزادان مبتلا به اگزما در معرض خطر بالاتری برای پوسیدگی دندان هستند

25 ژانویه 2017-  به گفته ی محققان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه ملی سنگاپور(NUS)  و موسسه علوم بالینی سنگاپور، احتمال پوسیدگی دندان در نوزادانی که به اگزما مبتلا هستند در سن 2 و 3 سالگی، 3 برابر بیشتر از نوزادان بدون اگزما می باشد، محققان در گزارش خود اعلام کردند که 4 کودک از هر 10 کودک پیش دبستانی در سنگاپور به پوسیدگی دندان و یک کودک از هر 5 دانش آموزان در این جزیره به اگزما مبتلا می باشند.

دکتر  Stephen Hsu دانشیار دندانپزشکی در NUS و نویسنده ی مسئول این مطالعه می گوید: آخرین یافته های ما به والدین و مراقبان نوزادان مبتلا به اگزما هشدار می دهد که این کودکان نوپا در معرض خطر بیشتری برای پوسیدگی زود هنگام دندانها قرار دارند، معاینات منظم دندانپزشکی می تواند به کاهش بروز پوسیدگی دندان در این کودکان کمک کند.

محققان از زنان بارداری که در سه ماهه ی اول حاملگی بودند به عنوان بخشی از برنامه ی تحقیقاتی GUSTO[1]  ثبت نام کردند. هنگامی که نوزادان آنها به سن 3، 6 و 12 ماهگی رسیدند، از والدین برای شناسایی نوزادان مبتلا به اگزما مصاحبه شد. پس از آن از نوزادان مبتلا به اگزما، آزمایش خراش پوستی(skin-prick) برای ارزیابی حساسیت آنها به آلرژن های شایع گرفته شد.

با توجه به نتایج بدست آمده، احتمال پوسیدگی دندان در سنین 2 و 3 سالگی در نوزادانی که به اگزما مبتلا بوده و به آلرژنهای رایج حساسیت داشتند، به ترتیب 3.29 و 3.09 برابر بیش از نوزادان بدون اگزما بود.

به گفته این پژوهشگران، نقص ساختاری در طول توسعه ی بافت می تواند یک مکانیسم احتمالی برای توضیح ارتباط بین اگزما و پوسیدگی دندان باشد. در حال حاضر، محققان در حال انجام تحلیل های ژنتیکی برای تایید این مکانیسم و کاوش بیشتر برای یافتن ارتباطات احتمالی بین پوسیدگی دندان و سایر بیماری های دوران کودکی هستند که به طور بالقوه ناشی از نقص اکتودرمال می باشند.

این مطالعه، با عنوان “درماتیت اتوپیک و پوسیدگی زودهنگام دندانها در دوران کودکی: مطالعه ی GUSTO ” در مجله ی The Journal of Allergy and Clinical Immunology منتشر شده است.

مقالات مرتبط و سایت خبر:

FDA Issues Warning on Homeopathic Teething Products

Online Resources Support Baby’s First Dental Visit

Tooth Decay Rates Remain Stable Among American Adults

http://dentistrytoday.com/news/industrynews/item/1600-infants-with-eczema-more-likely-to-develop-tooth-decay

[1] Growing Up in Singapore Towards Healthy Outcomes