Breaking News

فراخوان برای شرکت در تست آزمایشی درمان بدون درد پوسیدگیهای بین دندانی

15 فوریه 2017- محققان دانشکده ی دندانپزشکی بیرمنگام در دانشگاه آلاباما اعلام کردند که به بیماران مبتلا به پوسیدگیهای بین دندانی، گزینه ی جدید درمانی بدون دردی را به عنوان بخشی از یک آزمایش بالینی جدید ارائه می دهند. این درمان جدید، که مستلزم نفوذ یک ژل آماده سازی و سپس یک رزین مایع از طریق ورقه ی پلاستیکی سوراخ دار بین دندان ها است، به دندانپزشکان اجازه می دهد که به درمان حفره بدون استفاده از بی حسی موضعی یا تراش دندان که برای دسترسی به حفره اجتناب ناپذیر است، بپردازند.
محققان آمریکایی یک روش نوآورانه را برای درمان پوسیدگی دندان آزمایش خواهند کرد. دانشمندان بر این باورند که اگر این روش به طور گسترده توسط دندانپزشکان پذیرفته شود، این نوع درمان می تواند سبب ایجاد تحولی بزرگ در دندانپزشکی گردد. سیستم نفوذ رزین، یک محصول تجاری در دسترس است که توسط محققان آلمانی ساخته شده و توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است، اما عمدتا تنها در آزمایشات بالینی در ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفته است، مرکز تحقیقات بالینی این دانشگاه در حال انجام بزرگترین کارآزمایی بالینی این محصول در آمریکا است، که در آن 150 بیمار شرکت خواهند کرد.
دکتر Augusto Robles ، استادیار و مدیر برنامه ریزی واحدهای عملی دندانپزشکی ترمیمی در این دانشگاه گفت: هنگامی که ما با یک حفره ی بین دندانی مواجه می شویم، گاهی برای دسترسی و پاکسازی ناحیه باید بخش عمده ای از ساختار سالم دندان را تراش دهیم، این سیستم جدید به ما اجازه می دهد تا به بدون حفاری به حفظ ساختار سالم دندان کمک کنیم.

در این روش جدید، ابتدا با وارد نمودن یک ژل در درون حفره، سطح حفره را آماده ی نفوذ رزین مایع می کنند، سپس با فشار دادن یک رزین مایع از طریق ورق های سوراخ دار، حفره ی دندان را پر می نمایند. در نهایت، از طریق لایت کیور، رزین را سفت کرده و دندان را ترمیم می کنند.

دکتر Augusto Robles  تاکید کرد: علیرغم سادگی این روش، این درمان تنها برای پوسیدگی‌های بین دندانی و یا بر روی سطوح صاف با حفره های کوچک مناسب است، این سیستم برای ضایعات بزرگ و ضایعاتی که در سطح اکلوزال تشکیل می شوند، مناسب نمی باشد، زیرا رزین مایع قابلیت شکل پذیری ندارد. بنابراین، استفاده از آن در موارد بسیار خاص، امکان پذیر است.

دندانپزشکانی که علاقه مند به شرکت بیمارانشان در این پروژه هستند می توانند برای بیماران خود بمنظور یک معاینه ی 20 دقیقه ای برای رادیوگرافی و غربالگری رایگان از طریق ایمیل ثبت نام کنند، مشارکت در این تحقیق رایگان است.

منبع:

http://www.dental-tribune.com/articles/news/americas/33168_participants_wanted_for_trial_testing_to_explore_painless_caries_treatment.html