Breaking News

توصیه هایی برای کمک به کاهش درد درآمدن دندان نوزادان از طرف متخصص دندان

گاهی ناآرامی کودک با دادن غذا یا تعویض پوشک برطرف نمی شود، این امکان وجود دارد که ناراحتی او به دلیل فشار خروج دندانهای کوچکش از میان لثه باشد، در این صورت چه اقداماتی می تواند به کاهش درد او کمک کند؟

کارشناسان دندان می گویند: یکی از روشهای تسکین درد لثه برای کودک، دادن یک حلقه ی ساده ی سفت لاستیکی(teething ring) به او برای فشار دادن لثه ها است، بهتر است حلقه ی دندان را در یخچال قرار داده و بصورت سرد به کودکتان بدهید تا به تسکین درد او کمک بیشتری نماید، اما نباید این حلقه های لاستیکی را در فریزر بگذارید چرا که سرمای شدید می تواند به جای تسکین دهندگی، مضر باشد.

دکتر William Wathen ، استادیار کالج دندانپزشکی دانشگاه  A & M تگزاس گفت: لثه ی کودک شما می تواند در طول این زمان حساس باشد و فرزند شما بهتر از هر کس دیگری می داند که چقدر فشار برای تسکین دردش لازم است. آنها بهترین معلم خود هستند و از آنچه نیاز دارند، بخوبی آگاه هستند.

دکتر Wathen می گوید: ماساژ لثه ی نوزاد با انگشت تمیز یا یک پارچه ی لطیف سرد تسکین دهنده است. اگر شما شروع به ارائه ی غذاهای جامد به کودک خود کرده اید، سیب سرد یا ماست می تواند برخی از گزینه های تسکین دهنده باشد.

او افزود: مهم اینست که به نیاز نوزاد خود برای مقابله با درد پاسخ دهید، کودک شما ممکن است به فشار بیشتر یا کمتری نیاز داشته باشد، پس در هنگام ماساژ دادن لثه ی کودکتان، میزان فشارهای مختلفی را بر روی نواحی مختلف امتحان کنید تا ببینید چه مقدار فشار موثر است و سبب آرامش کودک می گردد و این مقدار فشار را باید به کدامیک از نواحی لثه ها که حساس تر است، وارد کنید.

برخی از والدین به نوزادان خود مسکن یا ضد درد می دهند، اما Wathen با این کار موافق نیست، او می گوید: فقط به یاد داشته باشید که دندان درآوردن یک رویداد عادی است و اگر نوزاد ناراحتی می کند، این وضعیت خفیف و موقتی است.

برخی از والدین نیز ژل هایی که برای درآمدن دندان در بازار وجود دارد، استفاده می کنند، اما Wathen  این کار را نیز تایید نمی کند.

او می گوید: بسیاری از این ژلها حاوی بنزوکائین هستند و در صورت بلعیدن آنها توسط نوزاد( که به احتمال زیاد با مالیدن آنها بر روی لثه بلعیده می شود) می تواند مضر باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراقبت از دندانهای کودک قبل از تولد، به لینک زیر رجوع نمایید:

https://medicalxpress.com/news/2016-04-baby-teeth-birth.html

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درآمدن دندانها به سایت آکادمی اطفال آمریکا به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://healthychildren.org/English/ages-stages/baby/teething-tooth-care/Pages/Teething-4-to-7-Months.aspx

منبع:

https://medicalxpress.com/news/2016-12-teething-dental-specialists.html