Breaking News

یک سیستم منحصر به فرد ناوبری زمان واقعی برای جراحی ایمپلنت دندان

  25 مارس 2017 -یک سیستم ناوبری چهار سال پیش توسط جراحان صورت ساخته شد، حال شرکت سوئیسی mininavident ، سیستم ناوبری زمان واقعی خود را به ایمپلنتولوژیستها در IDS  نمایشگاه معرفی نمود. دنتال تریبون آنلاین فرصت یافت تا با مدیرعامل این شرکت، آقای Frank Berlinghoff  در مورد این محصول و مزایایی که این سیستم به دندانپزشکان ارائه می دهد، مصاحبه کند.

دنتال تریبون آنلاین: آقای Berlinghoff ، لطفا مزایای سیستم ناوبری خود را توضیح دهید؟

 Berlinghoff : این سیستم، وضعیت درمان را در طول کاشت ایمپلنت در زمان واقعی به دندانپزشک نشان می دهد. بنابراین دندانپزشک یک تصویر رادیوگرافی زمان واقعی را در اختیار خواهد داشت که می تواند در آن محل مته، آناتومی بیمار و طرح ایمپلنت را به طور همزمان مشاهده کند. مزیت دیگر آن اینست که سوراخهای حفر شده، در تصویر ثبت می شوند، به طوری که می توان آنها را با آنچه در طرح درمان بوده است، مقایسه نمود. این تصاویر برای ساخت پروتز پس از کاشت ایمپلنت مفید می باشند.

با کمک این سیستم منحصر به فرد، دندانپزشک عملا می تواند داخل محل جراحی را در حین عمل مشاهده کند و همه ی ساختارهای استخوانی و سایر ویژگی های آناتومیک بیمار را ببیند. این سیستم دارای سیستم اخطار است و در صورت نزدیک شدن بیش از حد جراح به یک کانال عصب، به او اخطار می دهد.

نظر دندانپزشکان در مورد این دستگاه چیست؟

ما در حال انجام یک تست قابلیت استفاده ی نمونه های اولیه، البته، توسط ایمپلنتولوژیستهای با تجربه و کم تجربه هستیم. همه آنها گفته اند که چنین سیستمی مفید است. البته، یک منحنی یادگیری وجود دارد، چرا که اول آنها باید به اتصال این سیستم به هندپیس و قرار گرفتن نشانگر در دهان بیمار عادت کنند. با این وجود، ما مقدار زیادی بازخورد بسیار امیدوارکننده دریافت کرده ایم. در حال حاضر در روز اول نمایشگاه، ما مذاکراتی با طیف وسیعی از فروشندگان و تعدادی از ایمپلنتولوژیستها داشته ایم. بسیاری از افراد از کوچک شدن این سیستم به طور خاص به عنوان یک پیشرفت بزرگ، یاد کرده اند.

شما در حال حاضر هنوز هم مدل پیش از تولید خود را ارائه نموده اید، دستگاه نهایی چه هنگام راه اندازی می شود؟

ما انتظار داریم نشان CE را برای این محصول در ماه های آینده دریافت کنیم. راه اندازی نهایی در سه ماهه ی چهارم سال جاری برنامه ریزی شده است. ما در ابتدا بر ارائه ی این دستگاه به بازار آلمانی زبان و اروپا، که به طور عمده با همکاران و شرکای توزیعی که ما با آنها در حال حاضر همکاری می کنیم، تمرکز خواهیم کرد.

علاوه بر این، ما در حال انجام مذاکراتی با شرکای بالقوه در ایالات متحده هستیم و امیدوار به دریافت تاییدیه ی اداره غذا و داروی ایالات متحده هستیم. ما همچنین در حال حاضر با شرکایی از هند، چین و برزیل در تماس هستیم، در این کشورها، ایمپلنتولوژی دارای رشدی سریع بوده است.

منبع:

http://www.dental-tribune.com/articles/news/europe/33894_interview_this_system_is_unique.html