Breaking News

هدایت عمل جراحی ایمپلنت به سطحی بالاتر

21 آوریل2017 – سال گذشته، بینندگان Dentsply Sirona ، بطور زنده ی تجربه ی دست اولی از چگونگی جراحی ایمپلنت با استفاده از سیستم Cerec بدست آوردند، آنها قرار دادن دو ایمپلنت Dentsply Sirona Xive  را با استفاده از راهنمای جراحی Sicat Optiguide  توسط دکتر Gerhard Werling ، از مطب او در Bellheim ، آلمان، بصورت زنده تماشا کردند.

در این جراحی زنده دکتر Zastrow، اطلاعاتی در مورد مراحل کار، روش و محصولات مورد استفاده در طول عمل جراحی ارائه نمود.

دکتر Werling توضیح داد: همراهی همکاران و کارشناسانی از جامعه دندانپزشکی با ما بصورت زنده در اتاق عمل بسیار هیجان انگیز بود، ما می خواستیم نشان دهیم که آنها چگونه می توانند به راحتی گردش کار خود را بهبود بخشند و موفقیت درمانهای خود را تضمین نمایند.

جراحی هدایت شده

برای این کار، او از اسکنهای CBCT تهیه شده با سیستم اشعه ایکس ORTHOPHOS XG 3D  و راهنماهای جراحی Optiguide از Sicat استفاده نمود. او توضیح داد: بدون دیدن بعد سوم، ما اغلب با سورپرایزهایی در طول مراحل مختلف جراحی مواجه می شویم، این سیستم موقعیت و زاویه ی ایمپلنت را که نتیجه ی مطلوبی برای پروتز و زیبایی ایجاد نمی کند، نشان می دهد. به لطف برنامه ریزی قبلی، که بعنوان پایه و اساس راهنمای جراحی استفاده می شود، من می توانم مطمئن شوم که ایمپلنت دقیقا در جای مناسبی که می خواهم، قرار می گیرد.

روش های مختلفی برای جراحی ایمپلنت هدایت شده با توجه به تجهیزاتی که در دسترس دندانپزشکان است، وجود دارد. داشتن سیستم ترمیم Cerec برای ساخت دندان های مصنوعی به کمک کامپیوتر بسیار مفید است. قالب گیری نوری از دندان و مناطق اطراف آن با Cerec Omnicam و طراحی پروتز با استفاده از نرم افزار Cerec انجام می شود.

سپس داده های CAD به نرم افزار برنامه ریزی ایمپلنت Galileos منتقل شده و با داده های اشعه ایکس 3 بعدی حاصل از سیستم Dentsply Sirona CBCT ادغام می شوند. این کار سبب هماهنگی مجازی  برنامه ریزی جراحی و پروتز می گردد.

پس از آن کاربر داده های برنامه ریزی دیجیتال را به سیستم Sicat برای خلق “راهنمای جراحی” ارسال می کند. با ترکیبی از تصویربرداری 3 بعدی و سیستم Cerec، دندانپزشکان می توانند ایمپلنت را به سرعت و با خیال راحت از طریق یک روش ساده در محل خود قرار دهند.

بیماران همچنین از  کوتاه تر شدن زمان جراحی بهره مند می گردند. بیماران از اینکه می توانند طرح درمان را مشاهده کنند، قدردانی کرده و ابراز می دارند که این کار پذیرش درمان را برای آنها آسانتر کرده و به آنها آرامش بیشتری نسبت به تجسم ذهنی جراحی می دهد. علاوه بر این، روش جراحی هدایت شده یک تجربه راحت برای بیماران است زیرا عمل جراحی با حداقل تهاجم انجام می شود و با ترومای کمتری همراه است.

اطمینان از دقت و ایمنی

بینندگان در حین عمل زنده، شاهد این مزایا هستند. دکتر Werling گفت: ما شاهد رضایت بیمارانی بودیم که با این روش تحت درمان قرار گرفته اند و متوجه شده ایم که، در مقایسه با توضیحات کلاسیک، که بدون تجسم 3 بعدی از برنامه ی درمان ارائه می شود،  بیماران بیشتری تحت درمان ایمپلنت با جراحی هدایت شده قرار می گیرند. من باور دارم جراحی های هدایت شده، آینده دندانپزشکی ایمپلنت را تشکیل می دهند. آنها درجه ی بالاتری از دقت و ایمنی را، به ویژه در موارد دشوار تضمین می کنند. با به اشتراک گذاشتن تجارب ما با جامعه ی دندانپزشکی، ما هنر دندانپزشکی را به سطح جدیدی ارتقا خواهیم داد و ما این را مدیون بیماران خود هستیم.

اگر شما تماشای زنده ی این روش جراحی را از دست داده اید، می توانید ویدیوی این روش را در کانال یوتیوب و فیس بوک Dentsply Sirona  تماشا کنید.

منبع:

dentistry.co.uk