Breaking News

FDA یک پلیمر دندانپزشکی خلاقانه را تایید کرد

30 مه 2017 – دیسک دنتال JUVORA که از پلیمری با کارایی بالا ساخته شده است برای دستگاه های CAD / CAM  دندانپزشکی تایید گردید، این ماده ی پلی مری پتانسیل بهبود کیفیت زندگی بیمارانی با دندان مصنوعی را دارد. این دیسک پس از دریافت نشان CE برای بازار اروپا در سال 2012، به تازگی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA)  برای گسترش کاربرد آن تایید شد. این نشان، اجازه می دهد  دیسک دنتال JUVORA در ساخت فریم ورکهایی با دوام طولانی برای پروتزهای متکی بر ایمپلنت مورد استفاده قرار گیرد.

™JUVORA ، طراحی و ساخت گزینه ها را برای پروتزهای بادوام  با  دیسک دندانپزشکی JUVORA که از پلیمری با عملکرد بالا ساخته شده است و جایگزینی غیر فلزی برای فریم ورک پروتزهای ثابت و متحرک متکی بر ایمپلنت برای دستگاه CAD / CAM، می باشد، متحول نموده است.advanced-material-300x237

به گفته ی Lynne Todd ، رئیس JUVORA و شرکت دندانپزشکی Invibio( شرکت مادر JUVORA)، دنتال دیسکJUVORA  یک جایگزین غیرفلزی مناسب برای دستگاه های فلزی ثابت و متحرک، است. بیماران ابراز می دارند که پروتزهای JUVORA  احساسی مانند داشتن دندان طبیعی را برای آنها بوجود آورده است، این موضوع تنها به دلیل کاهش وزن آن نیست بلکه راحتی بیشتر به دلیل فیت متناسب آن است که به دلیل ساخت دقیق این پروتز با دستگاه CAD / CAM می باشد.

این دیسک از پلیمر PEEK-OPTIMA ساخته شده است، پلیمر PEEK-OPTIMA یک بیومتریال نوآورانه ی ساخت شرکت  Invibio  است،  این پلیمر تاکنون در بیش از 5 میلیون دستگاه نخاعی استفاده شده است. بازخورد بیماران در حال حاضر با پروتزهای  JUVORA تقریبا در سطح جهان مثبت بوده است. به گزارش این شرکت، 99 درصد از بیماران به راحتی این نوع از پروتزها امتیاز بالایی داده اند و 97 درصد از بیماران رضایت کلی بالایی از آن داشته اند.

منبع:

http://www.dental-tribune.com/articles/news/americas/34912_fda_approves_innovative_polymer_dental_device.html