Breaking News

جامعه و بیماران، جراحان دهان و فک و صورت را واجد شرایط ترین فرد برای قرار دادن ایمپلنت می دانند

21 اوت 2017 – بیمارانی که برای ایمپلنت دندانی مشاوره دریافت کرده اند و عموم مردم در یک تحقیق جدید، موافقند که جراحان دهان و فک و صورت بهترین افراد برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند. این مطالعه که در شماره ژوئیه ی مجله Oral and Maxillofacial Surgery منتشر شده است، همچنین نشان داد که به آموزش بیشتر در مورد ایمپلنت های دندانی نیاز است و ارائه دهندگان خدمات دندانپزشکی باید بر این اطلاعات به منظور بهبود بالقوه ی تجربه بیماران تاکید کنند.
برای این مطالعه، از دو گروه از بیماران بالغ در مورد ایمپلنت های دندانی و اینکه این اطلاعات را از کدام منبع بدست آورده اند، سوالاتی شد. گروه عمومی متشکل از 50 بیمار مراجعه کننده به درمانگاه اورژانس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه ایالتی ویرجینیا بودند که به صورت تصادفی انتخاب شدند. این بیماران هیچ برنامه ای برای قرار دادن ایمپلنت های دندانی نداشتند. گروه دیگر که شامل 76 بیمار بود، در کلینیک ایمپلنت این دانشکده، مشاوره ی ایمپلنت دندان دریافت کرده بودند.
اکثر شرکت کنندگان در هر دو گروه با موارد زیر موافق بودند:

  • جراحان دهان و فک و صورت بهترین پزشکان برای قرار دادن ایمپلنت هستند.
  • ایمپلنت به همان اندازه ی دندان طبیعی نیاز به مراقبت های بهداشتی دارد.
  • عامل اصلی برای عدم انتخاب ایمپلنت هزینه ی آن است.

تقریبا 25 درصد از جمعیت عمومی هرگز در مورد ایمپلنت های دندانی چیزی نشنیده بودند. بر اساس این مطالعه، بیشتر شرکت کنندگان در این گروه اطلاعات خود در مورد ایمپلنت را از منابعی کمتر قابل اعتماد و معتبر دریافت کرده بودند. شرکت کنندگان این گروه  به احتمال بیشتر این اطلاعات را از دوستان یا اعضای خانواده خود دریافت کردند، در حالی که بیماران مشاوره ی ایمپلنت، بیشتراحتمال دارد که دندانپزشکشان را منبع اصلی این اطلاعات بدانند.
این مطالعه همچنین نشان داد بیمارانی که از روش جراحی ایمپلنت دندانی و نقش خود در مراقبتهای بعد از جراحی و بهداشت دهان مطلع هستند، می توانند نتیجه ی کلی بهتری را تجربه کنند. محققان می گویند: پزشکان باید از میزان دانش بیماران خود در مورد ایمپلنت و صحت این اطلاعات آگاه باشند و علت عدم انتخاب ایمپلنت بعنوان راه حلی برای دندانهای از دست رفته، را بررسی کنند.
نویسندگان نوشتند: گرچه این مطالعه نشان داد بیمارانی که برای ایمپلنت های دندانی مشاوره دریافت می کنند به طور کلی اطلاعات بیشتری در مورد ایمپلنتهای دندانی نسبت به عموم مردم دارند، اما حقیقت این است که حتی در این گروه بعضی افراد از سایرین، اطلاعات کمتری دارند، این موضوع نشان می دهد که هنوز به آموزش عمومی نیاز داریم.

برای مطالعه ی مقاله ی کامل می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

 www.JOMS.org/article/S0278-2391(17)30342-7/fulltext

مجله یOral and Maxillofacial Surgery  توسط انجمن جراحان دهان و دندان و فک و صورت آمریکا منتشر می شود تا پوشش جامعی از تکنیک های جدید، پیشرفت های مهم و ایده های نوآورانه در جراحی دهان و فک و صورت را به انجمن های دندانپزشکی و پزشکی ارائه دهد. مقالات کاربردی به توسعه ی روش های مورد استفاده برای درمان جراحی دنتوالوئولار، آسیب ها و ناهنجاری های صورت ، اختلالات TMJ، سرطان دهان، سر و گردن، بازسازی فک، بیحسی و بیهوشی کمک می کنند. این مجله همچنین شامل معرفی ابزارهای جدید و تجهیزات تشخیصی و درمانی و داروهای مدرن است.

منبع و سایت خبر:

Journal of Oral and Maxillofacial Surgery

http://www.dental-tribune.com/articles/news/usa/35841_public_patients_agree_that_oral_surgeons_are_most_qualified_to_place_implants.html