Breaking News

روش صحیح مسواک زدن چیست؟

مسواک زدن مناسب حداقل دو دقیقه بطول می انجامد – درست است، 120 ثانیه! بسیاری از بزرگسالان به مدت 2 دقیقه مسواک نمی زنند. برای اطمینان از مدت زمان لازم برای مسواک زدن دندانهایتان می توانید از کرونومتراستفاده کنید. برای مسواک زدن صحیح دندان ها، از مسواکهایی با برس نرم و موهای کوتاه استفاده کنید. توجه بیشتری به خط لثه، دندانهای پشتی و مناطق اطراف پرکردگی ها، تاج و یا نواحی ترمیم شده ی دیگر داشته باشید. تمرکز کامل بر روی تمیز کردن هر بخش به شرح زیر است:

  • تمیز کردن سطوح خارجی دندان های فک بالا، پس از آن سطوح خارجی دندانهای فک پایین
  • تمیز کردن سطوح داخلی دندان های فک بالا ، پس از آن سطوح داخلی دندانهای فک پایین
  • تمیز کردن سطوح جویدن
  • برای خوشبو شدن هوای بازدم و دهان خود، زبانتان را نیز با برس مسواک به آرامی تمیز کنید.

 

 brush1

برس را با زاویه 45 درجه روی خط لثه قرار دهید و مسواک را از خط لثه به سمت تاج دندان بحالت چرخشی و آرام حرکت دهید.

brush2

به آرامی سطوح خارجی، داخلی و سطوح جویدن هر دندان را با حرکات عقب و جلو مسواک بزنید.

brush3

به آرامی مسواک را بر روی سطح زبان بکشید تا باکتری های زبان را از بین برده و هوای بازدم شما تازه و خوشبو گردد.

چه نوع مسواکی را باید انتخاب کرد؟

بسیاری از متخصصان دندانپزشک معتقدند مسواکهایی با برس نرم برای از بین بردن پلاکها و باقی مانده های غذایی از دندانها بهترین نوع مسواک هستند. همچنین مسواکهایی با سر کوچک ترجیح داده می شوند، چرا که بهتر می توان به تمام مناطق دهان، از جمله دندانهای پشتی دسترسی داشت. برای بسیاری از افراد، مسواک برقی یک جایگزین خوب است، این نوع از مسواکها می توانند بخصوص برای کسانی که مسواک زدن برای آنها مشکل است و یا افرادی که مهارت و چیره دستی کافی را برای مسواک زدن ندارند، مناسب باشد.

نوع خمیر دندانی که استفاده می کنیم، چقدر مهم است؟

این مهم است که شما از خمیر دندانی که برای شما مناسب است، استفاده کنید. امروزه طیف گسترده ای از خمیر دندانها برای بسیاری از شرایط، از جمله پوسیدگی، التهاب لثه، جرم، رنگ دندان و حساسیت طراحی و تولید شده اند. با دندانپزشک یا متخصص بهداشت دهان و دندان خود در مورد خمیر دندان مناسب خود مشورت کنید.

هر چند وقت یکبار باید مسواک را تعویض کرد؟

شما باید مسواک خود را زمانیکه شروع به مستعمل شدن می کند، یا هر سه ماه یکبار- هر کدام که زودتر اتفاق افتد – تعویض نمایید. همچنین بسیار مهم که مسواک خود را بعد از سرماخوردگی تعویض نمایید، زیرا الیاف مسواک می تواند میکروبها را در خود جمع کرده و سبب عود بیماری و عفونت مجدد شود .

منبع:

http://www.colgate.com/en/us/oc/oral-health/basics/brushing-and-flossing/article/how-to-brush