Breaking News

جایزه نخست وزیر استرالیا برای نوآوری به یک دندانپزشک اهدا شد

25 اکتبر 2017- ملبورن، استرالیا: پروفسور اریک رینولدز بیولوژیست مولکولی دانشگاه ملبورن جایزه نخست وزیر استرالیا برای نوآوری را به دلیل تحقیقات پیشگام خود در دندانپزشکی دریافت کرد. سی سال پیش، این محقق جوان دندانپزشکی پروتئینی را در شیر گاو کشف کرد که دندان ها را ترمیم و تقویت می نمود. امروزه این پروتئین که  با نام RECALDENT به فروش می رسد، توسط میلیون ها نفر از مردم هر روز به شکل آدامس و یا در کاربردهای تخصصی توسط دندانپزشکان استفاده می شود.
به عنوان یک مخترع و استاد برجسته ، رینولدز در حال حاضر رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه ملبورن است و به سراسر جهان سفر می کند و با تجار استرالیایی و جهانی برای تولید محصولات جدید بمنظور بهبود بیشتر بهداشت دهان و دندان کار می کند. رینولدز گفت: بیماری های دهان شایع ترین بیماری های بشر هستند.
یک نفر از هر چهار استرالیایی دچار پوسیدگی دندان و یا بیماری پریودنتال می باشد، که هزینه درمان آنها 8 میلیارد دلار در سال است و در سطح جهانی این هزینه ها به حدود 400 میلیارد دلار در سال می رسد. از زمان کشف پرفسور رینولدز، محصولاتی که در آنها از RECALDENTاستفاده شده است، فروشی بیش از 2 میلیارد دلار داشته و برآورد شده است که این محصولات از صرف بیش از 12 میلیارد دلار هزینه ی درمانهای دندانپزشکی در سراسر جهان جلوگیری نموده است.
پرفسور رینولدز گفت: من بسیار خوشحال هستم که جایزه نخست وزیر برای نوآوری را دریافت می کنم و بسیار سپاسگزارم که هیئت داوری به اهمیت نوآوری در تحقیقات بهداشت دهان ارج نهاده اند.

در اوایل کار دانشگاهی او در تحقیقات دندانپزشکی، شواهد داستان گونه و اپیدمیولوژیک درباره ی ارتباط مصرف محصولات لبنی با کاهش خطر پوسیدگی دندان وجود داشت. رینولدز و تیم او از طریق یک مجموعه از آزمایشات توانستند این ارتباط را تایید کنند و دریافتند که این اثر به دلیل شکل منحصر به فرد کلسیم موجود در شیر در پروتئینی به نام کازئین است.
هنگامی که رینولدز در جلسات بین المللی در مورد محصول خود صحبت می کرد، شرکت های بزرگ دهان و دندان خواستار ارزیابی نمونه هایی از این محصول شدند. در این زمان صنایع لبنی استرالیا وارد عمل شدند – اول Bonlac Foods که در حال حاضر بخشی از Fonterra می باشد و سپس Dairy Australia ، شروع به تولید این ماده کردند که با نام تجاری RECALDENT  عرضه گردید. امروزه، RECALDENT  مورد استفاده در سراسر جهان در ملبورن با استفاده از شیرهای تولید شده در استرالیا تولید می شود. ژاپن بزرگترین فروشنده آدامس بدون قند حاوی RECALDENT است.
رینولدز همچنان به بهبود RECALDENT ادامه می دهد، یک مطالعه ی جدید در ایالات متحده نشان داد که استفاده از ترکیبی از محصولات  RECALDENT، از جمله یک خمیر دندان جدید، بطور کامل پوسیدگی را در کودکان از بین برده است. رینولدز به عنوان بخشی از جایزه ی نخست وزیر، 250،000 دلار دریافت کرد.

منبع:

http://www.dental-tribune.com/articles/news/asiapacific/36807_dentist_awarded_australian_prime_ministers_prize_for_innovation.html