Breaking News

بزرگترین تحقیق جهان در مورد قرار دادن ایمپلنت در فک پایین بیماران بی دندان ادامه می یابد

28 نوامبر 2017- بنیاد تحقیقاتی آلمان بزرگترین تحقیق در سطح جهان را برای استفاده از یک  واحد ایمپلنت برای حفظ یک پروتز کامل در مندیبل بیماران بی دندان را برای سه سال دیگر تمدید نمود. مجموع بودجه ی این پروژه که از سال 2012 در مرکز پزشکی دانشگاه شلسویگ-هولشتاین در شهر کیل آغاز شده است، اکنون به حدود 1.275 میلیون یورو رسیده است.

برای کاهش هزینه های بازسازی دندانها در افراد سالمند فاقد دندان از طریق درمان ایمپلنت، محققان به بررسی امکان استفاده از یک واحد ایمپلنت در میدلاین فک پایین برای حفظ پروتز کامل بعنوان یک جایگزین مناسب پرداختند. این پروتز دندانی قابل جابجایی است و با استفاده از یک دکمه آزاد می شود.

پروفسور Matthias Kern ، رئیس گروه پروتزهای دندانی، مراقبتهای دندانپزشکی کودکان و مواد دندانی در مرکز پزشکی دانشگاه شلسویگ-هولشتاین گفت: نتایج این تحقیق تا به امروز نشان می دهد که این روش باعث بهبود کیفیت زندگی مرتبط با سلامت دهان و عملکرد مضغی حتی بعد از یک دوره پنج ساله می شود.

محققان این مرکز در حال انجام مطالعات بیشتر بر روی پیشرفت و بهینه سازی مراقبت از بیماران با پروتزهای کامل هستند. در یک مطالعه ی جدید، دندانپزشکان مرکز Kiel به بررسی تاثیر استفاده از ایمپلنت های دندانی بر حفظ دست دندان مصنوعی کامل در مندیبل پرداختند. برای این منظور، پرفسور Kern و تیمش به دنبال افرادی برای شرکت در این تحقیق هستند که بیش از 50 سال سن داشته و از پروتز فک پایین خود علیرغم طراحی بالینی مناسب آن راضی نیستند. برای این مطالعه، بیماران سه ایمپلنت در فک پایین خود با یک بار جراحی دریافت خواهند کرد. پس از آن، پروتز کامل به یک ایمپلنت متصل می شود، سپس به دو ایمپلنت پس از سه ماه و پس از آن به هر سه ایمپلنت پس از شش ماه متصل خواهد شد. به این ترتیب، محققان قصد دارند تاثیر تعداد ایمپلنت هایی که از پروتز حمایت می کنند را بر  بهبود فعالیت مضغی تعیین کنند.

آخرین نتایج این مطالعات در 18 اکتبر 2017 در مجله Dental Research  تحت عنوان “بقا و عوارض ایمپلنت های تک واحدی در مندیبل کاملا بی دندان بعد از بارگذاری فوری یا تاخیری: یک کارآزمایی بالینی تصادفی کنترل شده” منتشر شد.

منبع:

http://www.dental-tribune.com/articles/news/europe/37283_worlds_largest_study_on_implants_in_edentulous_mandibles_to_be_extended.html