Breaking News

میکروجراحی ایمپلنت دندان

جراحی میکروسکوپی (با میکروسکوپ جراحی دندان) امروزه مهمترین پیشرفت در ابزارهای دندانپزشکی محسوب می شود. این روش برای جراح امکان تجسم بی نظیری1 را از طریق نور و بزرگنمایی به ارمغان می آورد که در نتیجه توانایی درمان شرایطی که پیش از این غیر قابل درمان بود را فراهم می کند. در نتیجه، ما میزان موفقیتی را در حفظ دندان ها تجربه می کنیم که هرگز پیش از این ممکن نشده بود. به عنوان یک دندانپزشک این بسیار لذت بخش است و بیماران از ما  بخاطر اجرای این تکنولوژی پیشرفته و مهارت مدرن امروزی که می تواند به بهبود سلامت آنها کمک کند، بسیار قدردانی می کنند.

هدف نهایی میکرو جراحی ایمپلنت دندان یا جراحی ایمپلنت با کمک میکروسکوپ، جایگزینی راحت  دندان ها، ایجاد لبخندی بی نقص و باز گرداندن اعتماد به نفس به بیمار، بدون ترومای ناشی از برش های بزرگ می باشد. در این روش، بافت لثه، استخوان ها و سوکت ها به راحتی از طریق میکروسکوپ بدون برش های بزرگ و یا حذف بافت قابل دیدن هستند. در نتیجه، یک ایمپلنت دندانی را می توان در یک حفره ی بسیار کوچک در استخوان فک، فقط به 2اندازه ی یک ایمپلنت، قرار داد.

جراحی میکروسکوپی ایمپلنت دندان بدون استفاده از برش های گسترده که نیازمند به کشیدن و نگه داشتن بافت، عضلات و اعصاب برای مدت زمان طولانی دارد، انجام می شود. به همین دلیل، در مقایسه با جراحی معمولی، میزان درد و عوارض بسیار کمتری دارد. دندانپزشکان متخصص در زمینه ی جراحی میکروسکوپی در هر مرحله از قرار دادن ایمپلنت دندانی و درمان پریودنتال می توانند از این روش استفاده کنند.

تفاوتهای میکروجراحی ایمپلنت با روش معمولی

  • با استفاده از میکروسکوپ، حفره های بسیار کوچکی برای قرار دادن ایمپلنت در استخوان فک ایجاد می گردد.3
  • از برش های بزرگ، بخیه ها و ایجاد فلپ در بافت ها اجتناب می شود.
  • کاهش تروما در میکروجراحی باعث کاهش درد، تورم و خونریزی می شود.
  • جای گذاری ایمپلنت دقیق تر انجام می شود.
  • میکروجراحی یک روش مطمئن و اثبات شده با استفاده از بیحسی موضعی است.

سایر کاربردهای جراحی میکروسکوپی

از جراحی میکروسکوپی بعنوان یک ابزار مهم در کشیدن دندان، پیوند بافت و درمانهای پریودنتال نیز استفاده می شود. سخت است که باور کنیم که کمتر از 5٪ از جراحان ایمپلنت از این ابزار ارزشمند استفاده می کنند!4

جراحی میکروسکوپی امکان درمان و حفظ بسیاری از دندان هایی که قبلا آسیب دیده اند را فراهم می کند، شرایطی مانند perforations ، ledges ، ابزارهای شکسته و غیره که درمان آنها معمولا با کمک جراحی میکروسکوپی قابل انجام است.

منبع:

http://www.sbdentist.com/dental-implant-microsurgery/