Breaking News

موج سرطان دهان در مردان جوان

7 دسامبر 2017- یافته های جدید مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا نشان می دهد احتمال ابتلا مردان جوان به سرطان دهان در مقایسه با سایر جمعیت ها در انگلستان بیشتر است. در حالی که این نوع سرطان  در مردان در دهه ی بیست و سی سالگی بیشتر از مردان سالمند تشخیص داده می شود، همچنین احتمال تشخیص سرطان دهان در مردان دو برابر بیشتر از زنان است.
به گفته ی این مرکز در حال حاضر، بیش از 5000 مرد سالانه به سرطان دهان مبتلا می شوند، در مقایسه تنها 2500 زن مبتلا به این سرطان شناسایی می گردند. همچنین محققان می گویند که بطورکلی تعداد موارد ابتلا به این نوع سرطان در هر دو جنس در ده سال گذشته افزایش یافته است، نرخ ابتلا به این سرطان در اواسط دهه ی2000 میلادی 10 مورد در هر صد هزار نفر اعلام شده بود که به 13 مورد در هر صدهزار نفر در سال گذشته افزایش یافته و آن را به یازدهمین سرطان رایج در مردان در انگلستان تبدیل نموده است.
محققان بریتانیایی می گویند: افزایش موارد جدید، به ویژه در مردان جوان، می تواند به رفتارهای پر خطری مانند کشیدن تنباکو، مصرف الکل یا انتقال ویروس پاپیلومای انسانی مرتبط باشد. به عنوان مثال، حدود دو سوم از تمام موارد سرطان های دهان و گلو(oral and pharyngeal cancers ) در مردان به علت کشیدن سیگار ایجاد می شود. با این حال، این سازمان اعلام کرده است که بسیاری از این خطرات را می توان توسط افراد به سادگی با تصحیح انتخابها در شیوه زندگی کاهش داد.
دکتر Richard Roope ، سرپرست مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا، گفت: ابتلا تعداد زیادی از مردان به سرطان دهان یک نگرانی واقعی است، اما اکثریت قریب به اتفاق موارد سرطان دهان قابل پیشگیری هستند، بنابراین خبر خوب این است که مردم می توانند با ترک سیگار و کاهش مصرف الکل، خطر ابتلا به این نوع سرطان را در خود کاهش دهند.
همچنین شناسایی هر گونه احساس غیرعادی در دهان، زبان و لثه حیاتی است. دکتر Roope همچنین گفت: تشخیص زود هنگام برای دستیابی به بهترین نتایج درمان ضروری است، به همین دلیل است که ما برای کمک به دندانپزشکان و پزشکان عمومی برای تشخیص زودتر سرطان دهان، ابزاری را ارائه نموده ایم

مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا با حمایت انجمن دندانپزشکی بریتانیا و تأییدیه ی کالج سلطنتی پزشکان عمومی، یک منبع آموزشی رایگان آنلاین، بعنوان ابزار تشخیص سرطان دهان، برای کمک به متخصصین دندانپزشکی و پزشکان عمومی برای تشخیص زودهنگام این بیماری ارائه داده است. این ابزار شامل اطلاعاتی در مورد نحوه شناسایی علائم و نشانه های سرطان، نحوه جلوگیری از بیماری و مسیرهای ارجاع بیماران است. این ابزار را می توانید از وب سایت Cancer Research UK دریافت کنید.
Nick Stolls   از انجمن دندانپزشکی بریتانیا گفت: ارجاع بیماران مشکوک به سرطان دهان، می تواند به شناسایی زودتر این سرطان در مراحل اولیه کمک کرده و شانس درمان موفقیت آمیز را بهبود بخشد. بنابراین نکته مهم این است که دندانپزشکان و پزشکان عمومی هر گونه علامتی را در نظر بگیرند و بیماران را هر چه زودتر به هر دلیلی که توجه آنها را جلب کرده است، به متخصصین ارجاع دهند.

منبع:

http://www.dental-tribune.com/articles/news/uk/37452_surge_of_oral_cancer_in_young_men.html