Breaking News

بهترین زمان برای مسواک زدن دندانها

ممکن است شما در مورد بهترین زمان برای مسواک زدن دندانهایتان به دلیل توصیه های متفاوت، گیج شده باشید. یک مطالعه ی جدید نشان داده است که توصیه ها در مورد بهترین زمان برای مسواک زدن دندان ها متفاوت است. توصیه ی استاندارد دندانپزشکان، مسواک زدن دندانها دوبار در روز همراه با نخ کشیدن منظم و استفاده از دهانشویه است. اما بهترین زمان برای مسواک زدن چه مواقعی از روز است؟
روال معمول اکثر افراد مسواک زدن در صبح و شب است و بعضی افراد حتی بعد از هر وعده ی غذایی دندان هایشان را مسواک می زنند.
به دلیل عدم وجود تحقیقات جامع در این زمینه، مطالعه ای توسط محققان دانشگاه کالج لندن، برای تدوین بهترین توصیه ها و شواهد برای مسواک زدن دندان ها و جلوگیری از سردرگمی در این مورد انجام گردید.

بعضی از دندانپزشکان توصیه می کنند پس از خوردن غذاهای خاص یا نوشیدن نوشیدنی های خاص مانند نوشیدنی های گازدار یا شراب تا مدتی از مسواک زدن پرهیز کنید تا به مینای دندان شما آسیب وارد نشود.
دکتر ریچارد مارکیس، یکی از دندانپزشکان برجسته در بریتانیا، گفت: مسواک زدن دندان ها بهتر است که حداقل دو بار در روز، در صبح و شب انجام شود و شما باید حداقل 30 دقیقه پس از خوردن غذاها و نوشیدنی ها صبر کنید و سپس دندان های خود را بشویید، در غیر این صورت اسید موجود در دهان پس از خوردن غذا می تواند به سطح دندان آسیب برساند. مسواک زدن قبل از خواب واقعا مهم است، در غیر این صورت باقی مانده های مواد غذایی می تواند بر روی سطح دندان ها باقی مانده و باعث پوسیدگی دندانها در طول شب شود.

منبع:

https://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/healthy-living/this-is-the-best-time-to-brush-your-teeth-a6836391.html