Breaking News

بینش های جدید درباره نقش پروتئوگلیکان ها در بافت های مینرالیزه

25 مارس 2018، انجمن بین المللی و آمریکایی تحقیقات دندانپزشکی
در چهل و هفتمین نشست سالانه ی انجمن آمریکایی تحقیقات دندانپزشکی (AADR)، همراه با نشست سالیانه انجمن کانادایی تحقیقات دندانپزشکی (CADR)، جلسه ای با عنوان “دیدگاه های جدید درباره ی نقش پروتئوگلیکان ها در بافت های مینرالیزه ” برگزار می گردد. این نشست در فلوریدا از 21 تا 24 مارس 2018 برگزار خواهد شد.
پروتئوگلیکان ها در سطح سلول ها و در ماتریکس های خارج سلولی (ECM) همه ی بافت های مینرالیزه وجود دارند، اما نقش دقیق این پروتئین های به شدت گلیکوزیله شده در استخوان ها و دندان ها به خوبی مشخص نشده است. پروتئگلیکان ها علاوه بر این که پروتئین های ساختاری هستند همچنین قادرند بر حوادث داخل سلولی و خارج سلولی مانند مونتاژ ECM و انتقال آبشارهای سیگنالینگ تأثیر گذارند.
دکتر Xiaofang Wang، از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تگزاس A & M ، گفت: کشف مکانیسم عملکرد مولکولی و سلولی پروتئگلیکان ها در بافت های مینرالیزه، نقش تنظیمی و عملکرد بیولوژیکی آنها را مشخص خواهد نمود. این سمپوزیوم با هدف ارائه ی اکتشافات اخیر در مورد “نقش پروتئوگلیکانها در بافت های مینرالیزه” ارائه شده است.
این اکتشافات نمونه ای قابل توجه از کشف عملکرد مولکولی و سلولی پروتئوگلیکانها است که قبلا به عنوان پروتئین های ساختاری شناخته می شدند ولی هم اکنون نقش آنها در تشکیل استخوان و دندان کشف شده است. بینش های جدید ارائه شده در این سمپوزیوم، در مورد نقش های این مولکول های بسیار گلیکوزیله شده، مرز جدید و هیجان انگیزی را برای تحقیقات علمی، بویژه به افرادی که علاقه مند به زیست شناسی بافت های مینرالیزه، توسعه ی بافتهای کرانوفاشیال، زیست شناسی ماتریکس و گلیکوبیولوژی هستند، ارائه می دهد.
منبع:

https://medicalxpress.com/news/2018-03-insights-proteoglycans-mineralized-tissues.html