Breaking News

اهمیت ترمیم فوری با بلوک استخوانی اتوگرافت برای بازگرداندن عملکرد و زیبایی به استخوان آلوئولار و دندانهای قدامی پس از تروما

آسیب های تروماتیک مگزیلوفاشیال می توانند به فک، دندان ها و بافت نرم منطقه سر و گردن آسیب رسانند. هنگامی که این آسیب ها رخ می دهند، بهترین روش، بازسازی جامع و از نظر بالینی محتاطانه بلافاصله پس از آسیب است. پروسیجرهای هوشمند و کارآمد در طی عمل جراحی اولیه ممکن است پروسیجرهای بعدی ترمیمی را از نظر محدوده ، تعداد و هزینه ها به حداقل رسانده و نتیجه نهایی بهتری را از نظر زیبایی و عملکردی ارائه دهد. ترمیم شکستگی های فک در ناحیه ی استخوان آلوئولار قدامی با بخش های خرد شده یا از جای خود خارج شده(avulsed segments)، چنانچه بلافاصله پس از تروما یا آسیب اولیه درمان نشود، می تواند منجر به نقایصی در ریج آلوئولار گردد که ترمیم آن سخت، پرهزینه و بسیار دشوار خواهد بود. در این مقاله، جزئیات جراحی ترمیمی یک مورد آسیب تروماتیک در این ناحیه در یک زن 19 ساله شرح داده شده است که بهترین نتایج را به دلیل عمل ترمیمی فوری با بلوک استخوانی اتوگرافت، برای حفظ آناتومی آلوئولار بهمراه داشته است.

برای مطالعه ی ادامه ی این مطلب به آدرس زیر مراجعه کنید:

http://joionline.org/doi/full/10.1563/AAID-JOI-D-13-00332

منبع:

Lawrence David Singer, The Importance of Immediate Bone Block Autograft to Successfully Restore the Function and Aesthetic of the Anterior Alveolar Process and Teeth, Journal of Oral Implantology. 2015;41(6):684-691.

https://doi.org/10.1563/AAID-JOI-D-13-00332