Breaking News

استفاده از ویتامین ها و مواد معدنی به سلامت دندانها و لثه ی شما کمک می کنند

همه می دانند که خوردن یک ترکیب خوب از ویتامین ها و مواد معدنی برای دستیابی به سلامت مطلوب ضروری است، اما آیا می دانستید که مصرف مقادیر کافی از این مواد مغذی برای سلامت دندانهای شما نیز ضروری می باشد؟ به گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، 47.2 درصد از بزرگسالان آمریکایی به برخی از انواع بیماری پریودنتال مبتلا هستند. اما با مصرف مناسب ویتامین ها و مواد معدنی و مراقبت های دندانپزشکی موثر، می توان پوسیدگی دندان و بیماریهای پریودنتال را به طور قابل توجهی کاهش داد.

دوز ثابتی از فلوراید

فلوراید یک ماده معدنی طبیعی است که در آب یافت می شود و سلامت دندان های شما به شدت به آن وابسته است. تحقیقات نشان می دهد که فلوراید می تواند بروز حفره ها را به میزان 60 درصد کاهش دهد. 95 درصد از تمام برندهای پیشرو در خمیر دندان حاوی فلوراید هستند و همچنین خمیر دندانهای تخصصی برای کسانی که نیاز به حفاظت اضافی در برابر حفره ها دارند، توسط دندانپزشکان تجویز می شوند. در سایت Fluoride Alert ، جزئیات روشهایی که به افزایش مصرف فلوراید کمک می کنند، آمده است از جمله: مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های فرآوری شده، نوشیدن چای، خوردن محصولاتی که با یک آفت کش حاوی فلوراید تیمار شده اند، مانند میوه های خشک و پودر کاکائو و پخت و پز مواد غذایی در تابه های تفلونی.

کلسیم و ویتامین D

نقش کلسیم برای حفظ عضلات، مفاصل و داشتن استخوان هایی قوی بخوبی شناخته شده است، اما این عنصر در محافظت از دندان های شما نیز بهمین میزان مهم است. کلسیم با جایگزینی ذرات کلسیم از دست رفته، از دندان ها و لثه محافظت می کند، بنابراین، ضروری است که در رژیم غذایی خود بمیزان زیاد از محصولات لبنی، کنسرو ماهی قزل آلا ، بادام و سبزیجاتی با برگ سبز تیره استفاده کنید. شما همچنین باید میزان مصرف ویتامین D خود را افزایش دهید زیرا این امر باعث جذب کلسیم می شود. ویتامین D با قرار گرفتن در معرض آفتاب، مصرف مکمل های غذایی و خوردن یک رژیم غذایی سالم متشکل از ماهی های چرب، غذاهای غنی شده با ویتامین D مانند غلات و زرده تخم مرغ ، تامین می شود.

فسفر را فراموش نکنید

 فسفر دومین ماده معدنی موجود در بدن است که 85 درصد آن تنها در دندان ها و استخوان ها یافت می شود. این عنصر دست در دست کلسیم و ویتامین D برای حفظ سلامت دندان های شما و داشتن لبخندی زیبا مهم است. در یک رژیم غذایی متعادل، باید فسفر کافی وجود داشته باشد تا بتوانید بهداشت دهان و دندان خود را در بالاترین وضعیت حفظ کنید. با این حال، اگر شما به دنبال مصرف بیشتر فسفر هستید از غذاهای غنی از فسفر مانند بوقلمون، ماهی تن و دانه های آفتابگردان استفاده کنید. این غذاها که حاوی مقادیر زیادی پروتئین هستند، باعث تقویت جذب این ماده معدنی می شوند.
برای حفظ سلامت دندانهایتان، یک روال بهداشتی مناسب، را دنبال کنید. با این حال، ویتامین ها و مواد معدنی که مصرف می کنید، نقش مهمی در حفظ سلامت دندانهای شما ایفا می کنند. به منظور حفظ دندانهایی قوی، سفید و سالم مصرف کلسیم، ویتامین D و فسفر را فراموش نکنید.

منبع:

How can boosting Your Vitamin And Mineral Intake Protect Your Smile?