Breaking News

آنتی بیوتیک ها ممکن است عفونت های دهان را وخیم تر کنند

20 سپتامبر 2018- دانشمندان از مدت ها قبل دریافته اند که استفاده ی بیش از حد از آنتی بیوتیک ها می تواند ضررهای بیشتری نسبت به فوایدشان داشته باشد، به عنوان مثال مقاومت آنتی بیوتیکی. با این حال، تحقیقات محدودی در مورد این پدیده در سلامت دهان انجام شده است. در حال حاضر، محققین دانشگاه Case Western Reserve  دریافتند که آنتی بیوتیک ها واقعا با کشتن باکتری های مفید، و موجب ادامه ی عفونت و التهاب می شوند.
دکتر Pushpa Pandiyan، استادیار علوم زیستی در دانشکده ی دندانپزشکی دانشگاه Case Western Reserve  ، رهبری این تیم در تحقیق در مورد باکتریهای ساکن در دهان، اسیدهای چرب آنها و تأثیر آنها بر روی انواع خاصی از گلبول های سفید خون که با عفونت در دهان مبارزه می کنند، را بعهده داشت. به طور مشخص، محققان بقای کوتاه مدت سلول های تنظیمی T ، که سیستم ایمنی بدن را مدوله می کنند و سلولهای T-helper 17 که در ایمنی مخاطی، برای مثال در مبارزه با عفونت های قارچی مانند Candida، دخالت دارند، را در یک محیط آزمایشگاهی بررسی کردند. آنها دریافتند که این محافظان طبیعی در کاهش عفونت و التهاب بسیار موثر هستند و آنتی بیوتیک ها می توانند از چنین پاسخ های مفیدی جلوگیری کنند.
دکتر Pandiyan گفت: ما تصمیم گرفتیم تاثیر از بین رفتن باکتری های مفیدی که می توانند با عفونتهای قارچی مقابله کنند را بررسی کنیم. آنچه که ما متوجه شدیم، این بود که آنتی بیوتیک ها با کشتن باکتری های خوب بدن می توانند تولید اسیدهای چرب با زنجیره ی کوتاه توسط این باکتریها را متوقف کنند. در بدن ما باکتری های خوب هر روز وظایف مهمی را به انجام می رسانند، پس چرا باید آنها را با مصرف آنتی بیوتیکها از بین ببریم؟ همانطور که در مورد بسیاری از عفونت های ساده مشاهده می کنیم، اگر آنها را با آنتی بیوتیکها درمان نکنیم، آنها خود به خود برطرف می شوند. البته، آنتی بیوتیک ها هنوز هم برای عفونت های خطرناک مورد نیاز هستند و در مورد آن هیچ شکی وجود ندارد، اما بدن ما دارای خطوط دفاعی طبیعی بسیار زیادی است که ما نباید با آن درگیر شده و آنها را تضعیف کنیم.
او اضافه کرد که استفاده ی بیش از حد از آنتی بیوتیک ها ضروری نیست و توضیح داد که قطعا ارتباطی بین سلامت دهان و سلامت کلی بدن وجود دارد.

 دکتر Pandiyan گفت: این مطالعه می تواند پیامدهای گسترده ای برای اثرات محافظتی میکروبیوتای ساکن در بدن، در سایر انواع عفونتها داشته باشد.
این مطالعه با عنوان “نقش اسید های چرب با زنجیره ی کوتاه در کنترل Tregs و ايمونوپاتولوژی در طی عفونت مخاطی” در روز 25 اوت 2018 در مجله ی Frontiers in Microbiology منتشر شد.

منبع:

Antibiotics may worsen oral infections