Breaking News

روند تکنولوژیهای تأثیرگذار بر سلامت دهان و دندان در سال 2019

28 دسامبر 2018- به گفته ی سایت DentalPlans.com ، آمریکایی ها خواهان تحولات بیشتری در مراقبت های دندانپزشکی هستند، فناوریهایی که باعث شود داشتن لبخند زیبا، به گزینه ای واقع بینانه تبدیل شود و مراقبتهای دندانپزشکی مقرون به صرفه تر شوند. این خواسته ها نشان دهنده ی چندین روند کلیدی است که بر کار متخصصان دندانپزشکی در مراقبت از دهان و دندان در سال 2019 ، تاثیر خواهد گذاشت.

Bill Chase ، معاون ارشد بازاریابی در DentalPlans.com گفت: هر چیزی که کیفیت مراقبت از دندان را قابل دسترس تر و مقرون به صرفه تر می کند، یک پیشرفت خوب است و با درمان های نوآورانه ی جدید، پزشکان مجازی و راه های جدید برای صرفه جویی هزینه ها در مراقبت از دندان ها، سال 2019 سال خوبی برای مشتریان خواهد بود تا بتوانند سلامت دهان و سلامت کلی خود را بدون فشار مالی شدید کنترل کنند.

به عنوان مثال، مراقبت از دندان ها همچنان به رهبری فناوری های مراقبت های بهداشتی ادامه می دهد، از استفاده از پرینت 3 بعدی برای جایگزینی استخوان فک تا تلاش متخصصان چینی برای کنار آمدن با فقدان دندانپزشکان از طریق استفاده از دندانپزشکان رباتیک که می توانند درمانهای پیچیده را انجام دهند.

همچنین واقعیت مجازی به طور فزاینده ای جای استفاده از اکسید نیتروژن را برای کاهش ناراحتی و اضطراب خفیف به سادگی از طریق منحرف کردن توجه بیماران می گیرد. با این حال، به دلایل ایمنی، این تلاش ها شامل بازیها و سایر نرم افزارهای تعاملی نمی شوند.

دندانپزشکان پشتیبانی بیشتری از مراقبتهای فردی در خانه را ارائه خواهند داد، از قبیل قلمهای سفید کننده ی دندان که توسط دندانپزشک توصیه می شود و یا مسواکهای هوشمند که با استفاده از هوش مصنوعی و تغذیه از داده های شتاب سنج ها، ژیروسکوپها و مغناطیس سنجها به کاربران اطلاع می دهند که اقدامات روتین بهداشتی دهان و دندان آنها واقعا موثر است یا خیر.

از آنجاییکه مصرف کنندگان خواهان لبخندی بهتر بدون استفاده از مواد مصنوعی هستند، اقلامی مانند خمیر دندان و پودرهای دندان زغالی نقش بیشتری در بازار بازی خواهند کرد. DentalPlans.com یادآور می شود که چنین محصولاتی ممکن است شامل مواد ساینده ای باشند که منجر به مشکلات دندانی شوند و به مصرف کنندگان توصیه می کند که قبل از استفاده از آنها با دندانپزشک یا بهداشت کار دهان و دندان خود مشورت کنند.

همچنین Teledentistry  یا دندانپزشکی از راه دور، مراقبت از دهان و دندان را آسانتر و هزینه ها را کاهش می دهد. با افزایش پذیرش Teledentistry توسط مصرف کنندگان، شرکت های telehealth نیاز به رقابت برای برنده شدن در این زمینه خواهند داشت. رابط کاربری بهتر و برنامه های بیمه ی کوتاه مدت با سود محدود، رشد این شرکتها را نیز به همراه خواهد داشت.  DentalPlans.com در حال حاضر تله مدیسین را با انتخاب برنامه های دندانپزشکی همراه با تخفیف ارائه می دهد.

در همین حال، دندانپزشکان بیشتری برنامه های عضویت در خانه را ارائه می دهند که در آن بیماران هزینه ای ماهانه یا سالانه به ازای مراقبت های دندانی با تخفیف پرداخت می کنند. DentalPlans.com به بیماران توصیه می کند که تخفیف های خود را نسبت به تعهد یک مطب دندانپزشکی ارزیابی کنند.

همچنین بیماران باید صرفه جویی هزینه های خود را در درمانهایی مانند درمان کانال های ریشه، روکش، دندان مصنوعی، ایمپلنت و بریج ها مقایسه کنند. بسیاری از طرح های در خانه؛ دارای حداکثر تخفیف 20درصدی در این درمان ها هستند، در حالی که سایر برنامه ها می توانند تا 40٪ صرفه جویی در هزینه ها را به شما ارائه دهند.

در نهایت، DentalPlans.com انتظار دارد که آمریکایی ها پوشش بیمه ی خود را تکمیل کنند. افرادی که تحت برنامه های بیمه ای با پوشش کم هستند و همچنین افرادی که دارای بیمه ی مبتنی بر Medicare، هستند که دندانپزشکی را پوشش نمی دهند، به طور فزاینده ای باید به برنامه های تخفیف مراقبت های بهداشتی رو آورند تا هزینه مراقبت های بهداشتی خود را مدیریت کنند.

منبع:

http://dentistrytoday.com/news/industrynews/item/4225-technology-trends-to-influence-oral-healthcare-in-2019