Breaking News

بروشور MDA برای آموزش بیماران در مورد استفاده از داروهای اوپوئیدی

11 ژانویه 2019 – انجمن دندانپزشکی مینه سوتا (MDA) یک بروشور جدید درباره ی مدیریت درد و خطرات استفاده از داروهای اوپوئیدی(مخدر) منتشر کرده است. در این بروشور اطلاعاتی برای بیماران در مورد جایگزین های داروهای اوپوئیدی و همچنین مشاوره در مورد نگهداری و استفاده از داروهای اوپوئیدی بطور ایمن، آمده است.

این بروشور یادآوری می کند که بسیاری از داروهای بدون نسخه در درمان درد موثرند. داروهایی مانند داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs)، آسپیرین، تیلنول و بیحس کننده های موضعی که معمولا به عنوان اولین گزینه ها برای کنترل و کاهش درد پس از هر درمان دندانی توصیه می شوند.

انجمن دندانپزشکی مینه سوتا گزارش داد که سوء استفاده، اعتیاد و انحراف در استفاده از داروهای مخدر در مینه سوتا و در سراسر ایالات متحده به میزان اپیدمی رسیده است، بهمین دلیل تجویز داروهای اوپوئیدی دیگر تجویزی ایمن و کم خطر برای کاهش دردهای حاد متوسط تا شدید نمی باشد.

دکتر دیوید آندرسن، رئيس MDA گفت: به عنوان دندانپزشک، ما مسئولیت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر را داریم و من افتخار می کنم که MDA از دندانپزشکان و عموم مردم در مورد این موضوع حمایت می کند.

این بروشور به دنبال انتشار پروتکل تجدید نظر شده ی MDA در سال 2017 برای ارزیابی مدیریت دردهای دهان و دندان با کمک داروهای غیر اوپوئیدی که جایگزین هایی برای استفاده از مواد مخدر هستند، منتشر شد و از ارائه آموزش های مداوم به دندانپزشکان در مدیریت درد دهان و دندان در کلینیکهای دندانپزشکی پشتیبانی می کند.

 انجمن دندانپزشکی مینه سوتا می گوید: در حالیکه علت بروز درد در برخی از شرایط پزشکی قابل تشخیص و درمان نیست، دندانپزشکان اغلب می توانند با استفاده از شاخص های درد، علائم و روش های تشخیصی بطور موثر، علل درد ناشی از درد دهان و صورت را تشخیص و بدون تجویز اوپوئیدها یا سایر داروهای مخدر آنها را درمان کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بروشور به آدرس منبع مراجعه کنید.

منبع:

http://dentistrytoday.com/news/industrynews/item/4270-mda-brochure-educates-patients-about-opioid-use