Breaking News

نوآوری در یک مسواک جدید بهداشت دهان و دندان را متحول می کند

24 ژانویه 2019 – دو محقق از دانشگاه هنگ کنگ به طور مشترک مسواک جدیدی را طراحی کرده اند که تنها مسواک در جهان است که می تواند به طور همزمان همه ی سطوح دندانها را در هر دو قوس بالا و پایین تمیز کند و به مناطقی که دسترسی به آن سخت است بخوبی دسترسی یابد و در عین حال به لثه، آسیبی وارد نکند. این دو مخترع اظهار امیدواری کرده اند که مسواک NJ ، سلامت دهان و دندان کاربران را بهبود می بخشد. آنها گفته اند که قانع کردن شرکت های مسواک سازی برای تغییرات لازم در طراحی مسواکهایشان، آسان نخواهند بود، اما این مسواک باعث تغییراتی انقلابی در مفهوم مسواک زدن خواهد شد.

دکتر  Tze-chuen Ng، استاد دندانپزشکی و پروفسور Lijian Jin ، استاد پریودنتولوژی در دانشکده ی دندانپزشکی دانشگاه هنگ کنگ، مسواک NJ را طوری طراحی کرده اند تا تمام سطوح دندانی بویژه فضاهای بین دندانی، retromolar و submarginal را هدف قرار دهد. آنها با استفاده از نقشه برداری کامپیوتری شش نوع مختلف از تارهای برس مسواک(bristles) را برای هدف قرار دادن تمام سطوح dentogingival ، تولید و هر گروه از الیاف مسواک را در زاویه و طول خاصی با توجه به همه ی ویژگی های آناتومیک دهان و دندان در جای مناسب در سر مسواک قرار دادند.

سر چرخنده ی آزاد مسواک با قوس دندانی بالا و پایین همزمان کوپل می شود، در حالی که بریستلهای مسواک در بالای هر قوس قرار می گیرند. این وضعیت نیروها را متعادل می کند و هر گونه سایش را به حداقل می رساند. سر مسواک بر روی دندان ها با بال هایV  شکل دو طرفه ی قابل خم شدن که بطور اتوماتیک قابل تنظیم با عرض های مختلف دندان ها هستند، حرکت می کند. از آنجایی که سر یک طراحی توپی و سوکتی دارد، مسواک را می توان آزادانه در دست نگه داشت، و بدون توقف از یک طرف از دهان به طرف دیگر مسواک زد، به این ترتیب استفاده از آن برای افرادی با مهارتهای دستی محدود آسانتر می شود. مسواک NJ با تولید ارتعاشات اولتراسونیک روی سطوح دندانها از انتهای هر یک از بریستلهای مسواک، پلاکها را از جایشان جدا و بیوفیلم را حذف می کند.

دکتر  Tze-chuen Ng، همچنین یکی از طراحان برجسته ی ابزارهای دقیق برای اکتشافات فضایی است، او طراحی مشترک خود را به عنوان “پیشرفتی در مراقبت های بهداشتی دندان” توصیف کرد. با توجه به شيوع بيماریهای پريودنتال، دکتر Ng و پرفسور جين اميدوارند که اين اختراع بتواند از پريودنتيت جلوگيری کند، زيرا تا حد زیادی مشکل مسواک زدن ناصحیح را برطرف می کند.

فرمهای ثبت اختراع در سطح بین المللی و در ایالات متحده برای مسواک NJ تکمیل شده است و توسعه دهندگان در حال حاضر در حال مذاکره با شرکتهای مسواک سازی برای فروش محصول جدید خود به آنها هستند.

منبع:

https://www.dental-tribune.com/news/innovative-new-toothbrush-breaks-ground-for-better-dental-hygiene/