Breaking News

یک سازمان بهداشت و درمان جهانی بر نقش دندانپزشکان در مهار اپیدمی اپیوئید تأکید کرد

24 ژوئن 2019- در نشست عمومی و نمایشگاه انجمن بین المللی تحقیقات دندانپزشکی 2019 که از 19-22 ژوئن در ونکوور، بریتیش کلمبیا، کانادا برگزار شد، Cigna یک سازمان خدمات بهداشتی جهانی، توجه ویژه ای را به اهمیت نقش دندانپزشکان در رسیدگی به اپیدمی اپیوئیدی مبذول داشت. به عنوان بخشی از تعهد بلند مدت این سازمان برای کمک به محدود کردن اعتیاد به مواد مخدر و مصرف بیش از حد داروهای اپیوئیدی، Cigna با همکاری دندانپزشکان، آگاهی از خطرات تجویز اپیوئیدها را افزایش می دهد. این سازمان با انتشار اطلاعات 3 ساله ی مربوط به مشتریان، به دندانپزشکان و داروسازان برای کمک به تمرکز بر این موضوع کمک نموده است.

دکتر دیوید هاملین، مدیر بخش دندانپزشکی منطقه ای سیگنا، گفت: تجزیه و تحلیل اطلاعات یکپارچه ی داروخانه ها و دندانپزشکان، یک گام مهم در کمک به شناخت الگوهای تجویز مواد اوپیوئیدی در میان ارائه دهندگان خدمات دندانی است. از طریق قدرت این داده ها، همکاری و آموزش، ما می توانیم فرصت هایی را برای بهبود درمان، مداخلات زودهنگام، و حمایت از ارائه دهندگان خدمات دندانپزشکی و مشتریان، به روش های جدید شناسایی کنیم.

طبق گزارش Cigna، اطلاعات منتشر شده ی اخیرا نشان دهنده کاهش 19 درصدی نسخه های اوپیوئیدی بر اساس دوزهای معادل میلی گرم مورفین و کاهش 9 درصدی برای تعداد روزهای تجویز شده، توسط متخصصان دندانپزشکی در شبکه ی Cigna است. این یافته ها نشان می دهد که ارائه دهندگان دندانپزشکی Cigna در حال پذیرش و عمل به توصیه های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها برای کمک به کاهش سوء مصرف مواد مخدر، از جمله ترجیح به تجویز NSAID ها برای درد حاد و یا تجویز اپیوئیدها برای مدیریت درد حاد ناشی از پروسیجرهای دندان پزشکی تنها برای سه روز یا کمتر، هستند.

دکتر Doug Nemecek ، افسر ارشد بهداشت رفتاری در Cigna، گفت: ما بطور نزدیک با ارائه دهندگان خدمات دندانپزشکی کار می کنیم و اطلاعات، منابع و ابزار مورد نیاز برای کمک به بیماران بمنظور کنترل درد به ایمن ترین روش را در اختیار آنها قرار می دهیم. یک فرصت اینست که آنها را با برنامه های درمانی مبتنی بر داده ها آشنا کنیم. این روش به مدیریت درد و کاهش وابستگی به داروهای اپیوئیدی کمک می کند و بنابراین یک پیروزی برای بیماران، خانواده ها و جوامع است. این شرکت اکنون قصد دارد که به بررسی علت تجویز داروهای اوپیوئیدی برای جمعیت های خاص بپردازد و ابزارهایی را برای نظارت بر ایمنی در شبکه ای از بیش از 146،000 ارائه دهنده ی خدمات دندانپزشکی ارائه دهد. آنها همچنین در حال تحقیق و مشارکت با شرکت های فن آوری، بمنظور بررسی نقش فن آوری های سلامت دیجیتال در مدیریت درد هستند.

منبع:

https://am.dental-tribune.com/news/health-organization-stresses-role-of-dentists-in-curbing-opioid-epidemic/