Breaking News

بهداشت ضعیف دهان و دندان بر عملکرد کودک در مدرسه تاثیر می گذارد

10 جولای 2019-غنا، آفریقا: دندانپزشکان غنایی، در واکنش به نتایج تحقیقاتی که نشان داد بهداشت ضعیف دهان و دندان کودکان با عدم شرکت در کلاسهای درسی و یا عملکرد ضعیف آنها در مدرسه ارتباط دارد، برنامه ریزی جدیدی را برای رسیدگی به سلامت دهان و دندان کودکان در این کشور در نظر گرفتند. بودجه ی این تحقیق توسط Pepsodent ، یکی از برندهای مراقبت از دهان و دندان کمپانی Unilever ، تأمین گردید. علاوه بر رنج بردن از بوی بد دهان، پوسیدگی دندان و درد، اعتماد به نفس این کودکان نیز پایین تر از سایر کودکان است. این موضوع بر وضعیت آکادمیک و پتانسیل کلی کودک تاثیر می گذارد.

این مطالعه نشان داد 47٪ از کودکانی که در 12 ماه گذشته دارای درد دندانی بوده اند، بطور منظم قبل از رفتن به رختخواب، دندان های خود را مسواک نمی زدند و تنها 35٪ از کودکان دندان های خود را صبح و شب دندان می کردند. علاوه بر این، 31 درصد از والدین به فرزندان خود اجازه می دادند که به عنوان پاداش، از مسواک زدن معاف شوند و تنها 6 درصد از کودکان به دندانپزشک برای معاینات منظم مراجعه می کردند. بر اساس این مطالعه، پوسیدگی دندان و بیماری های دهانی مرتبط با آن ممکن است در رابطه ی رو به وخامت کودک با سایر دانش آموزان در مدرسه، ظاهر شود. در نهایت، کودکان مبتلا به درد دندان تقریبا دو برابر بیشتر از فعالیت های مدرسه ای باز می مانند و معمولا ساکت تر و دورتر از همسالان خود هستند.

در بیست و هشتمین کنگره ی سالانه انجمن دندانپزشکی غنا (GDA)، دکتر Ohene Marfo، از والدین، معلمان، دندانپزشکان و رسانه ها در خواست نمود که به طور مداوم به مردم مراقبتهای بهداشتی صحیح دهان و دندان را آموزش دهند. دکتر Marfo معتقد است که این امر به ویژه برای کودکان مهم است تا به آنها کمک کند که پتانسیل کامل خود را کشف کنند. به گفته ی وی، دندانپزشکان بر درد و بوی بد ناشی از پوسیدگی دندان تمرکز کرده و غالبا تأثیری که این بیماری ممکن است بر آموزش کودک داشته باشد را در نظر نمی گیرند.

این یافته ها، اعضای GDA را تشویق کرد تا در رویکرد خود برای کمک به افراد جوان در دستیابی به سلامت دهان و دندان مناسب بازنگری کنند. مارفو گفت: ساده ترین و موثرترین راه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، مسواک زدن است.

دکتر Amuasi، یکی از اعضای GDA از موسسات و شرکت های بزرگ برای کمک به ساخت کلینیکهای دندانپزشکی در هر منطقه از این کشور به منظور بهبود دسترسی به مراقبتهای دهان و دندان، تقاضای کمک کرد.

منبع:

https://www.dental-tribune.com/news/poor-brushing-habits-affect-performance-in-school/