Breaking News

تغذیه با شیر مادر و کاهش مال اکلوژن

مطالعه اخیر نشان می دهد که تغذیه ی نوزاد منحصرا با شیر مادر می تواند از بروز نامرتبی در دندانهای کودکان جلوگیری کند. مال اکلوژن ( Malocclusion) اصطلاحی است که به بدشکلیهای دندانی و فکی اطلاق می‌شود.istock_000017420547small

این یافته ی جدید اهمیت تغذیه با شیر مادر را مجددا به اثبات می رساند، در مطالعات قبلی مشخص گردید که تغذیه با شیر مادر تاثیرات مثبتی بر تشکیل دندانها و کاهش استعداد ابتلا به بیماری دهان و دندان دارد.

محققان دریافتند میزان شیوع اپن بایت (عدم هم پوشانی دندانهای قدامی از نظر بعد عمودی ) در کودکانی که منحصرا تا 6 ماهگی با شیر مادر تغذیه شده بودند تا 44 درصد کمتر از کودکانی است که با شیر مادر تغذیه نمی شدند. در اپن بایت دندان های جلو، در هر دو فک بالا و پایین، کمی به سمت خارج متمایلند. علاوه بر این، تغذیه انحصاری با شیر مادر تا 6 ماهگی منجر به کاهش شیوع مال اکلوژن یا بی نظمی متوسط ​​تا شدید، بمیزان 72 درصد می شود.

نتایج این مطالعه نشان داد که برای جلوگیری از مال اکلوژن، تغذیه انحصاری تا 6 ماهگی با شیر مادر می تواند موثر باشد. در حال حاضر، تنها 38 درصد از نوزادان در سطح جهانی به طور انحصاری با شیر مادر تغذیه می شوند.

نتایج این تحقیق در مجله Pediatrics منتشر شد.

منبع:

http://www.aaid-implant.org/breastfeeding-could-reduce-dental-malocclusion/?pg=2