Breaking News

بیودنتین گزینه ی درمانی جدیدی برای پالپیت برگشت ناپذیر و حفظ دندان های بیشتر

24 سپتامبر 2019 – بیودنتین که تقریباً ده سال پیش به بازار عرضه شده است، در هنگام درمان پالپ زنده، محصولی ضروری محسوب می شود. بیودنتین با تأیید بیش از 600 نشریه در سراسر جهان، میلیون ها دندان را در سرتاسر جهان نجات داده است. امروز، درهای جدیدی را برای دندانهایی که علایم پالپیت برگشت ناپذیر را نشان می دهند – شرایطی که تاکنون دندان های مبتلا به آن محکوم به درمان کانال ریشه بودند-، گشوده است.

پس از بیانیه ی راهبردی انجمن اندودنتولوژی اروپا در مورد مدیریت اکسپوزد پالپ، با حمایت از سه مطالعه ی بالینی انجام شده در طی 3 سال گذشته که نشان دهنده 95٪ موفقیت بالینی و تأیید شده توسط هیأت سپتودنت بود، بیودنتین اکنون به طور ایمن می تواند برای دندانهایی که نشانه ها و علائم پالپیت برگشت ناپذیر را نشان می دهند، مورد استفاده قرار گیرد، تا زمانی که در مدت 5 دقیقه هموستازی* حاصل شود. این امر در بیش از 85٪ موارد اتفاق می افتد.

به لطف خاصیت منحصر به فرد بیودنتین، دندانپزشکان می توانند استفاده از آن را در درمان پالپ زنده به درمان پالپیت برگشت ناپذیر گسترش دهند، که امکان تشکیل کامل dentin bridge  را فراهم می آورد. درمان با حداقل تهاجم همراه است و تا حد امکان ساختار دندان را حفظ می کند. بلافاصله بیمار از درد ناشی از التهاب خلاص می شود. روش bio “bulk-fill” بیودنتین به دندانپزشک اجازه می دهد تا فقط از یک ماده برای پر کردن حفره استفاده کند و استفاده از آن را آسان تر می کند.

* اگر هموستازی بعد از پالپوتومی کامل، حاصل نشود، باید یک عمل پالپکتومی و یک RCT انجام شود ، به شرط اینکه دندان قابل ترمیم باشد (ESE Position Paper, Duncan et al. 2017).

منبع:

https://am.dental-tribune.com/news/biodentine-opens-new-treatment-option-allowing-more-teeth-to-be-saved/