Breaking News

یک فن آوری جدید برای بهبود بریج های متکی بر ایمپلنت در ایالات متحده ثبت اختراع گردید

یک فناوری جدید برای بهبود بریج های متکی بر ایمپلنت دندانی اختراع شده توسط دکتر آویناش بیدرا ، استادیار دانشکده دندانپزشکی UConn ، اخیراً ثبت اختراع خود را از دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده دریافت کرد.

این اولین حق ثبت اختراع بیدرا و بیست و دومین اختراع ثبت شده برای دانشکده دندانپزشکی UConn است.

دکتر آویناش بیدرا گفت: به عنوان یک متخصص پروتز، این زمانی مهیج برای تخصص من است و من سپاسگزارم که UConn توانست این ایده ی جالب را که در ذهن من وجود داشت، تجاری سازی کند و اکنون، یک حق ثبت اختراع ایالات متحده را برای من و خود به ارمغان آورد. این نوآوری به سایر دندانپزشکان و تکنسین های دندانپزشکی کمک می کند تا کیفیت پروتزهای متکی بر ایمپلنت خود و در نهایت نتایج بیماران را بهبود بخشند.

در سال 2017 ، همکاری دانشکده ی دندانپزشکی UConn و شرکت PREAT برای اختراع دکتر Bidra با نام Bidra Conversion Smart Polishing Cap وارد یک معامله ی جواز تجاری شد. این فناوری در حال حاضر برای فروش در وب سایت PREAT در دسترس است.

دکتر شارون گوردون، رئیس دانشکده ی دندانپزشکی UConn ، گفت: اختراع دکتر بیدرا سهم پزشکان متخصص را در ترجمه مشکلات بالینی به نوآوری برای بهبود مراقبت از بیماران نشان می دهد. روش های موجود برای ساخت پروتز متکی بر ایمپلنت دندان می تواند به نقص هایی منجر شود که ممکن است برای بیماران مضر باشد. اختراع Bidra با افزودن یک مؤلفه ی اضافی که باعث ایجاد فیت مناسب تر برای قطعات ایمپلنت دندان می شود، بطور قابل توجهی، محصولات استاندارد موجود را بهبود بخشید.

با استفاده از این اختراع، رزین آکریلیک اضافه شده در طی مراحل ساخت با دیگر مؤلفه هایی که ممکن است خراشیده یا دچار آسیب شوند یا در صورت تماس با رزین در فیت بریج تداخل ایجاد کنند، تماس نمی گیرد. خراش و آسیب به سایر اجزای ایمپلنت دندان باعث می شود باکتری ها و پلاک ها تکثیر یافته و در نتیجه به بافت نرم آسیب وارد شود که نهایتا سبب تحلیل احتمالی استخوان در اطراف ایمپلنت می شود.

سرویسهای تجاری سازی فناوری در دفتر معاون تحقیقات در UConn پشتیبانی مهمی را برای ثبت اختراع و تجاری سازی فن آوری Bidra ارائه کرد.

Bidra ، دانش آموخته ی دانشکده دندانپزشکی UConn است، او همچنین مدیر برنامه ی رزیدنسی پروستودنتیکس در دانشکده دندانپزشکی UConn می باشد.

منبع:

https://www.news-medical.net/news/20190920/New-technology-to-improve-dental-implant-bridges-receives-US-patent.aspx