Breaking News

استفاده از اریتریتول در صورت استفاده ی صحیح، هیچ مشکلی ایجاد نمی کند

22 نوامبر 2019- اگرچه پالیش هوا با اریتریتول، به عنوان یک روش استاندارد برای دبریدمان سطح ریشه با حداقل سایندگی تثبیت شده است، بسیاری از دندانپزشکان از مزایای بالینی آن آگاهی کافی ندارند. پیش از اولین وبینار 24 ساعته ی دندانپزشکی جهان، دنتال تریبون بین المللی با دکتر Gregor Petersilka ، پریودنتیست و محقق مصاحبه کرده است. دکتر Petersilka ، در مورد ایمنی و راحتی کار با اریتریتول در این وبینار صحبت خواهد کرد.

اول از همه، اریتریتول چیست و جایگاه آن در مراقبت از دهان چیست؟

به بیان ساده، اریتریتول یک پلی ال یا الکل قندی است و به طور طبیعی در میوه ها، سبزیجات و قارچ ها یافت می شود. با این حال، این ماده ی شیرین، فاقد کالری است! علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که استفاده ی منظم از اریتریتول حتی به جلوگیری از پوسیدگی دندان نیز کمک می کند، اما اریتریتول به عنوان یک زداینده ی رادیکال های آزاد(radical scavenger) عمل می کند، و می تواند به جلوگیری از آسیب اندوتلیال در رگ های خونی کمک کند. بنابراین، در حال حاضر می توان گفت که این یک پودر ایده آل برای پالیش هوا با حداقل سایندگی است.

چگونه متخصصان دندانپزشکی باید یک پودر پروفیلاکتیک خوب را انتخاب کنند؟

اول از همه، باید اطلاعات بالینی کافی در ژورنالهای مشهور و داوری شده در مورد آن وجود داشته باشد که ایمنی و کارآیی پودر را تأیید کند، و البته باید در حین استفاده ی روتین در مطب، اطمینان و کارایی آن اثبات شود.

فواید اریتریتول نسبت به پودرهای دیگر چیست؟

همانطور که در بالا به آن اشاره کردم، می توان گفت که با توجه به اثرات احتمالی آن در کاهش پوسیدگی و استفاده از آن به عنوان زداینده ی رادیکال های آزاد، ویژگی های آن ایده آل به نظر می رسند. همچنین، داده های زیادی وجود دارد که از ایمنی و کارایی آن پشتیبانی می کند. در صورت استفاده ی صحیح ، نمی توانم اشکالی در استفاده از اریتریتول ببینم. به غیر از گلیسین(glycine)، تا به امروز، هیچ پودر مورد استفاده برای پالیش هوا با سایندگی پایین وجود ندارد که این مزایا را ارائه دهد.

تجربیات شما در مورد بازخورد متخصصان دندانپزشکی و بیماران چیست؟

بازخورد عمومی این است که اریتریتول قابل استفاده و قابل اعتماد است، بنابراین می توان گفت که از آن بسیار استقبال می شود.

چرا باید متخصصان دندانپزشکی سخنرانی شما با عنوان “ایمنی پودر اریتریول در سلامت دهان و دندان” را در این وبینار 24 ساعته ی پیش رو تماشا کنند؟

من امیدوارم که پس از تماشای این سخنرانی، متخصصان دندانپزشکی با این پودر آشنا شوند و فواید آن را بهتر درک کنند. من عمداً روی ایمنی آن تمرکز خواهم نمود، زیرا هنوز تعصبات زیادی در مورد استفاده از پالیش هوا برای دبریدمان ساب ژینژیوال وجود دارد. هرچند، باید درباره عوارض ناخواسته ی آن نیز مانند آمفیزم، صحبت کنیم. اگر اریتریتول به طور صحیح استفاده شود، پالیش هوا با اریتریتول یک روش ایمن و ایده آل برای تکمیل یا حتی تقویت درمان پریودنتال است.

منبع:

https://eu.dental-tribune.com/c/e-m-s-electro-medical-systems-s-a/news/interview-i-cannot-see-any-drawback-to-erythritol-if-used-properly/