Breaking News

سازمان CanCer اروپا، تصمیم دارد سرطانهای مرتبط با HPV را هدف قرار دهد

16 دسامبر 2019- در اجلاس سرطان اروپا که از سوی سازمان CanCer اروپا (ECCO) در سال 2019 برگزار شد، اعضای کمیته یECCO Oncopolicy  در مورد قطعنامه ای توافق کردند که بیان می کند: تا سال 2030 همه کشورهای اروپایی باید استراتژی های موثری را برای از بین بردن سرطانهای ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) داشته باشند. این بیماری می تواند سالها پس از آلوده شدن با HPV ، که عامل اصلی سرطان دهان به ویژه در بین جوانان است، بروز کند، و میزان شیوع آن به طور مداوم در سراسر اروپا رو به افزایش است.

قطعنامه ی تدوین شده توسط ECCO با کمک بسیاری از جوامع عضو آن و تعدادی دیگر از ذینفعان خارج از این سازمان تهیه شده و قبل از این برای یک دوره ی مشورت عمومی در اوایل سال جاری منتشر شده بود. این قطعنامه از اهداف توصیف شده ی 90-70-90 توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) در پیش نویس “استراتژی جهانی به سمت حذف سرطان دهانه ی رحم به عنوان یک مشکل بهداشت عمومی”، که تا سال 2030 هدف گذاری شده است، پشتیبانی می کند:

  • 90 درصد از دختران تا 15 سالگی به طور کامل باید با واکسن HPV واکسینه می شوند.
  • 70 درصد از زنان باید با آزمایش با دقت بالا در سن 35 و 45 سالگی غربالگری می شوند.
  • 90 درصد از زنانی که بیماری دهانه رحم در آنها تشخیص داده شده است، باید تحت درمان و مراقبت قرار گیرند.

تقریباً همه موارد سرطان دهانه رحم با HPV در ارتباط است، همچنین این ویروس در تقریبا 70 درصد از موارد سرطان های دهان نیز نقش دارد. اگرچه بسیاری از کشورهای اروپایی غربالگری سرطان دهانه رحم و برنامه های گسترده ی واکسیناسیون HPV را ارائه می دهند، اما بر اساس گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماریهای اروپا، در بسیاری از این کشورها از جمله آلمان و فرانسه، تزریق واکسن HPV  کمتر از 50 درصد صورت گرفته است.

چندین کشور اروپایی، از جمله اتریش، کرواسی و انگلیس، اخیراً برنامه های واکسیناسیون HPV خود را علاوه بر دختران، برای پوشش پسران نوجوان گسترش داده اند.

دکتر نیگل کارتر، مدیر اجرایی بنیاد بهداشت دهان و دندان گفت: سرطانها و بیماریهای HPV هر ساله صدها هزار نفر در سراسر اروپا را تحت تأثیر قرار می دهند، ما در حال حاضر واكسیناسیون موثری داریم كه می تواند از مردم در برابر HPV محافظت كند، اما با وجود این، بسیاری از كشورهای اروپا هنوز پسران و دختران را واكسینه نمی كنند.

دکتر کارتر در نتیجه گیری اظهار داشت: در ماه سپتامبر، هنگامی که انگلیس واکسیناسیون HPV را برای پسران آغاز کرد، یکی از مهمترین و برجسته ترین نقاط عطف در بهداشت عمومی در دوران اخیر روی داد. این تصمیمی بود که باعث نجات جان هزاران نفر خواهد شد. اکنون این کار باید در سرتاسر اروپا گسترش یابد.

در آدرس زیر قطعنامه ی ECCO در مورد HPV قابل دسترسی است:

 https://www.eccosummit.eu/Resolutions/HPV

منبع:

https://eu.dental-tribune.com/news/european-cancer-organisation-resolves-to-target-hpv-related-cancers/