Breaking News

آیا داروهای OTC مورد بعدی سوء مصرف هستند؟

نویسنده: Kevin Henry

8 ژانویه 2020 – به گفته ی تام ویولا، متخصص فارماکولوژی دندانپزشکی، داروهایی که به راحتی به عنوان داروهای بدون نسخه (OTC) در دسترس می باشند، می توانند به ماده بعدی برای سوء مصرف توسط بیماران دندانپزشکی شما تبدیل شوند.

در آخرین قسمت از مجموعه پادکست های Dental Assistant Nation ، طراحی شده توسط IgniteDA.net. ، ویولا به من می پیوندد تا درباره Benzedrex صحبت کنیم، که معمولاً توسط بیماران برای بهبود موقتی احتقان بینی از طریق تنگ کردن رگ های خونی استفاده می شود.

Benzedrex که معمولاً در دستگاه استنشاقی عرضه می شود، می تواند از داروخانه های محلی یا خرده فروشی هایی مانند Walmart یا Target خریداری شود. این دارو به راحتی قابل دسترسی است، و به گفته ویولا ، در بعضی از مناطق ایالات متحده هنگامی که برای مواردی غیر از آنچه در نظر گرفته شده مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند منجر به ایجاد مشکلاتی می شود.

ماده فعال Benzedrex، پروپیل هگزدرین است که می تواند منجر به “سرخوشی بالایی” برای کاربران شود. یک بحث فعال Reddit در مورد این دارو وجود داشته است که یکی از کاربران اعلام کرده است که به او “سرخوشی و تمرکز” می دهد. با این حال، همراه با این احساسات علائمی مانند xerostomia (عارضه ی خشکی دهان) و سایر موارد وجود دارد که می تواند منجر به مشکلات قابل توجهی در دندانپزشکی شود.

برای اطلاع از بحث ما و صحبت های جدی درباره اینکه این داروی بدون نسخه می تواند برای سلامت دهان و دندان شما بیماران خطرناک باشد و همچنین نحوه تشخیص سوء استفاده ی بالقوه از آن و گفتگو در مورد آن با بیماران به پادکست مورد نظر در آدرس منبع گوش دهید و به یاد داشته باشید، سری Dental Assistant Nation ، طراحی شده توسط IgniteDA ، پادکست هایی را برای کمک به دستیاران دندانپزشکی توانمندتر، روشنفکرتر تهیه کرده است. همچنین برای هر یک از اعضای تیم دندانپزشکی مباحث مورد علاقه ای وجود دارد تا به رشد شغلی آنها کمک شود.

منبع:

https://www.drbicuspid.com/index.aspx?sec=sup&sub=apm&pag=dis&ItemID=325711