Breaking News

دندانهای خود را برای سلامت قلبتان مسواک بزنید

21 فوریه 2020 – بهداشت ضعیف دهان سالها است که به عنوان علت احتمالی بیماری های قلبی مورد بحث قرار گرفته است. برخی تحقیقات نشان می دهد که بیماری های قلبی، گرفتگی سرخرگها و سکته ی مغزی ممکن است با التهاب و عفونت های ناشی از باکتری های دهان مرتبط باشند.

دکتر توماس سالیناس، متخصص دندانپزشک در کلینیک مایو، می گوید: در حالی که به نظر می رسد بین سلامت دهان و دندان و قلب ارتباطی وجود دارد، اما این ارتباط به خوبی درک نشده است.

دکتر سالیناس می گوید: در حالیکه مراقبت خوب از دندان ها و لثه ها یک روش اثبات شده برای جلوگیری از بیماری های قلبی نیست، اما با توجه به نتایج مطالعات موجود، از بین بردن باکتری های دهان از طریق مسواک زدن منظم، نخ دندان و معاینه های دندانی یک سرمایه گذاری برای سلامت کلی شما است.

دکتر سالیناس می گوید: حقیقت غیر قابل انکار اینست که حفره دهان دروازه ی ورود به بخشهای مختلف بدن است. اگر بهداشت دهان و دندان برای مدتی انجام نشود، گونه هایی از باکتریها در محیط بی هوازی و بدون اکسیژن در دهان رشد می کنند. این گونه های باکتریایی همان باکتری هایی هستند که می توانند در ایجاد بیماری سیستماتیک نقش داشته باشند. از بین بردن این نوع باکتری ها از سطح دندان ها بسیار مهم است.

اگر نگران پیشگیری از بیماری های قلبی هستید، از ارائه دهنده ی مراقبت های بهداشتی خود در مورد روش های اثبات شده برای کاهش این خطر، مانند نحوه ی صحیح مسواک زدن و حفظ بهداشت دهان و دندان، ترک سیگار و حفظ وزن سالم اطلاعات لازم را کسب کنید.

منبع:

https://medicalxpress.com/news/2020-02-heart-health.html