Breaking News

COVID-19: توصیه های FEPPD به تکنسین های دندانپزشکی و صاحبان لابراتوارها

30 مارس 2020- بروکسل، بلژیک: هم اکنون موارد ابتلا به COVID-19 در اروپا و بسیاری از کشورهای جهان در حال افزایش است. برای مقابله با این وضعیت، فدراسیون اروپایی و بین المللی صاحبان لابراتوارهای دندانپزشکی و تکنسین های دندانپزشکی (FEPPD) دستورالعملی را برای متخصصان دندانپزشکی صادر کرده است و به آنها هشدار داده است که کنترل عفونت را در اولویت مطلق کار روزانه ی خود قرار دهند.

FEPPD در سال 1953 تأسیس شد و 40000 لابراتوار دندانپزشکی و 210،000 تکنسین دندانپزشکی در سراسر اروپا عضو این سازمان هستند. زمانی که پاندمیCOVID-19  در سراسر اروپا و جهان، آشکار شد، FEPPD  جلسه ی عمومی سالیانه خود را که قرار بود در ماه مه در کرواسی برگزار گردد، لغو کرد.

در حال حاضر، Pierre Zammit ، دبیرکل FEPPD ، خطراتی که به همراه کار بر روی قالبهای دندانی و سایر دستگاه های دندانپزشکی ممکن است اعضای این سازمان و عزیزانشان را تهدید کند، در دستورالعملی منتشر کرده است.

Zammit تأکید کرد: اگرچه پروسیجرهای جلوگیری از عفونت متقاطع، قبل از شیوع ویروس SARS-CoV-2  به قاره اروپا انجام می شدند، اما اکنون بهترین روش ها در کلینیک های دندانپزشکی و لابراتوارهای دندانپزشکی باید بطور دقیق اجرا گردد تا بالاترین سطح اطمینان از ضد عفونی و عدم انتقال عفونت حاصل گردد.

وی با تأکید بر خطر شدید ناشی از انتقال سریع ویروس و پیامدهای شدید سلامتی برای هر کسی که به آن مبتلا شود، گفت: ایمنی برای سلامت همه ی پرسنل لابراتوارها و کلینیک های دندانپزشکی و عزیزان آنها مهم است و به نفع همه ذینفعان در صنعت دندانپزشکی است که از انتشار عفونتی که اشخاص ثالث را درگیر کند، جلوگیری کنند. نتیجه ی اقدامات احتیاطی صورت گرفته در حال حاضر این خواهد بود که، در پایان داستان COVID-19 ، بیماران دندانپزشکی بتوانند با اعتماد کامل برای دریافت خدمات دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان به کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی باز گردند.

زامیت گفت: عقل سلیم در برخورد با شرایط فعلی، یک رویکرد کلی به اصول اولیه، به علاوه ی “تعهد به رفتارهای صحیح مدنی” را توصیه می کند تا اعضای FEPPD بتوانند نور را در انتهای این تونل ببینند.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ، تا 29 مارس ، 638146 مورد COVID-19 در سراسر جهان و 30.039 مرگ و میر تایید شده است. برای مطالعه ی دستورالعمل FEPPD به وب سایت این سازمان(www.feppd.eu) مراجعه کنید.

منبع:

https://www.dental-tribune.com/news/covid-19-feppd-provides-advice-for-dental-technicians-and-laboratory-owners/