Breaking News

کودکان دارای معلولیت به حمایتهای بهداشتی دهان و دندان نیاز دارند

26 ژوئن 2020 – یک دانشگاه بین المللی اسلامی در مالزی نیاز به آگاهی قوی از بهداشت دهان و دندان را در بین کارکنان مدارسی که از کودکان معلول مراقبت می کنند، برجسته کرد. شیوع بالای مشکلات دندانپزشکی در بین کودکان معلولی که در یک مدرسه با نیازهای ویژه در مالزی مراقبت می شوند، لزوم بهبود آگاهی در مورد بهداشت دهان و دندان را در بین مراقبان مدرسه نشان می دهد.

دانشمندان دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی (IIUM) دانش بهداشت دهان، نگرش ها و شیوه های سرپرستان، معلمان و دستیاران دانش آموزان را در یک مدرسه با نیازهای ویژه در شهر Kuantan در ساحل شرقی شبه جزیره مالزی ارزیابی کردند. این مدرسه، یک پانسیون شبانه روزی و محل نگهداری کودکان دارای اختلالات بینایی، شنوایی و یادگیری از هفت سالگی است. دانش آموزان همچنین تحت معاینات چک آپ دندانپزشکی قرار گرفتند.

محققان دریافتند که بسیاری از دانش آموزان به درمان های دندانپزشکی نیاز دارند و مربیان مدرسه باید نگرش ها و عملکردهای بهداشت دهان و دندان خود را بهبود بخشند. آگاهی بهتر از بهداشت دهان و دندان در بین متولیان امر می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت دهان دانش آموزان داشته باشد. سلامت ضعیف دهان منجر به درد، تورم و عفونت هایی می شود که می تواند در خواب، غذا خوردن و حضور کودکان در مدرسه تأثیر گذارد.

Nor Asilah Harun ،عضو هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه می گوید: کودکان دارای معلولیت بسیار آسیب پذیر هستند و می توانند از کمکهایی که از سرپرستان دریافت می کنند، بهره مند شوند. این نتایج مبنای اولیه برای پروژه بعدی ما خواهد بود، که عبارت است از توانمندسازی مراقبان با آموزش اطلاعات لازم برای بهبود درک، نگرش و عملکردهای بهداشت دهان و دندان آنها.

منبع:

https://medicalxpress.com/news/2020-06-children-disabilities-oral-hygiene.html